Majsorm. Fakta

H

Hekate

Har sökt på nätet efter fakta om majsormar. Tycker många verkar okej men vill ha en sida där det är garanterat bra info. Allt från hur den lever i vilt tillstån till hur man skall sköta den. Allt!

Någon som vet?

Sök på cornsnake eller det latinska namnet elaphe guttata guttata på någon sökmotor.Mycket bra info om reptiler finner du på repti.net.Är inte så jätteduktig på majsorm men vet att dom är lättskötta,blir som max 180 cm långa,vanligast 80-140 som fullvuxna.Finns i många fina färger.
Lycka till MVH Rex

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: Tilly_85
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 795
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 435
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar