Majsorm. Fakta

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Hekate
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 2 170
H

Hekate

Har sökt på nätet efter fakta om majsormar. Tycker många verkar okej men vill ha en sida där det är garanterat bra info. Allt från hur den lever i vilt tillstån till hur man skall sköta den. Allt!

Någon som vet?

Sök på cornsnake eller det latinska namnet elaphe guttata guttata på någon sökmotor.Mycket bra info om reptiler finner du på repti.net.Är inte så jätteduktig på majsorm men vet att dom är lättskötta,blir som max 180 cm långa,vanligast 80-140 som fullvuxna.Finns i många fina färger.
Lycka till MVH Rex

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: Bison
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: MJLee
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 583
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka