D

Diego

Har funderat på Majim G till ett av mina ston.
Vill gärna höra åsikter om honom, både ris och ros.
Stoet i fråga är av lite grövre modell med bra hals och fin resning.
Något lång i ryggen och möjligen lite platt i korset, hon är väl benad och har taktmässiga gångarter, saknar dock lite spänst och elasticitet både i gången och hoppningen.
Annars hoppar hon i bra form och taxerar bra.
Jag söker en hingst med både hopp och gång, som kompleterar stoets svagheter och förstärker hennes goda sidor.
Alltså en reslig hingst av lättare modell med mkt elasticitet och bra ben.
Fölet ska jag behålla själv och dressyregenskaperna prioriteras framför hoppningen även om målet är en komplett fölunge med talang för både och.
Kom gärna med andra förslag om ni inte tycker Majim G är ett bra alternativ.

Majim själv är en herre med mycket bus i, men inget elakt!
Jag har en blivande fyraåring efter honom u.fullblod och det är den mest okomplicerade häst jag fött upp. Han är med på ALLT. Han är ädel, högrest med en riktigt bra hoppteknik och mkt lätt taktmässig gång. Han är stallets charmknutte!
Har honom på min användarbild och vill du se fler bilder så kan du hitta honom på min hemsida, han heter Mister Pooh.

Jag kan verkligen rekommendera Majim, har sett fler avkommor som är riktigt fina. :)

jag har själv jobbat en del på gränsbo och har haft hand om honom en del som sagt en busig herre men absolut inget elakt.lätt riden och mycket arbetsvillig. Det ända negativa jag kommer på är väl hans tungfel och att han är rörig iboxen( inte rolig att mocka till). :D

Har själv funderat på honom, men det "har inte blivit av".
Kanonstam med mkt gott möderne, exteriör, ja det är en goding.
Var bla inne och tittade på Poohs goding när jag var i valet och kvalet, och han är ju en mkt fin representant för sin far.

Vet inte varför han har haft så få ston, med tanke på ovanstående..
Är det för han inte är ute i svängen och tävlar tro?
Är det någon som vet varför han inte är det?

Använd honom!

Lycka till.

Han har ju varit ute "i svängen och tävlat" en del, har gått 1.45 hoppningar och är även högt utbildad i dressyr, men han lägger tungan utanför munnen så det är ingen idé att tävla dressyr. :)
Tycker också han har fått för få ston! :(

ja, då tycker man ju att det räcker!
Vad skall de behöva visa mer? :confused:

Detsamma tycker jag om hans släkting Manfield..

Vi får väl hoppas att de får bli kvar i Sverige, och att fler får upp ögonen.
Med den takten de producerar, lär det dröja innan de får avkommor nog, för att komma med på diverse index, vilket igen gör att de inte blir "mer poppis"!

Kul att du använt honom på din läckra xx-bas.
Såg för länge sedan att du hade bla Big Game :d i Trollop, och det om något ger väl en god grund till fälttävlansproduktion!

mvh

Mitt sto är dräktig med Majim G. Första efter honom. Skall bli väldigt spännande! Majim är så fin :bow:

Är det inte en mode-grej ? Eller PR-grej ?

Det finns en herrans massa BRA hingstar som inte marknadsförts på ett sånt sätt att de fått många ston och då blir det som det blir.

Vad kul med så mycket positiva ord.
Då tror jag att jag bestämt mig slutgiltigt.
Vet någon var jag kan hitta andra foton på honom än det som finns i hingstkatalogen ?

Till Pooh: Din Majim unge är verkligen snygg !!

Ja tyvärr är det samma, hittar ingen annan någonstans.
Tack iallafall.

Ja, jag gillar Big Game, och givetvis Eaudaemon som var far till Yogi Breisners framstående fälttävlanshäst som gick felfritt i Badminton 4 ggr! :love:

Trollop har även lämnat "senior"-ias Roughneck Pooh (e. Robin Z). Han sparas som hingst än så länge... :)

Trollop är ju även släkt med den legendariske Man O'war, så när HANS sons historia kom ut i bok och film-form så var jag snabb att läsa boken/se filmen. :D (Seabiscuit)
Där var ju även War Admiral med som Trollop har ett par led bak. :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 817
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka