Majim G- Bradin

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare heidilk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 200
H

heidilk

Hej!

Jag er en norsk tjej som har en häst efter Majim G- Bradin. Kann nogon berätta lite om Bradin? Jag har hittat nogon uppgifter om Majim G, fast inte säskilt mycket. Men jag har inte hittat nogonting als om Bradin.. Jag skulle gjerne hafr bilder eller information om båda hingstarna om nogom är så snäll at berätta for mig. Kanskje nogon har häst med samma hingstar?

Sv: Majim G- Bradin

Bradin 608 var född 1977 och togs ur avel 1982. Jag villminnas att han inte klarade bruksprovet. Han var mörkbrun med stjärn och 3 vita fötter och mätte 68 cm som treåring.
När han godkändes då fick han utlåtandet;
Utmärkt brukstyp med mkt god halsansättning, djup bog och kors. Ganska bra men något spänd skritt, mycket bra trav.

Han var e Gaspadin 499 som gick svår dressyr och exporterades till USA. Gaspadin i sin tur var en son till den fantastiske Gaspari 340, svår internationell dressyr, och undan Desirée som även hon gick svår dressyr.
Bradins morfar var Brabant 448,idag aktuell som mormorsfar till Royne Zettermans hoppstjärna Issac. Mormor Denise 5960 lämnade hingsten Brisad 450 och stoet Flyinge som båda exporterades till Tyskland och gick svår dressyr där.

Bradin betäckte 55 ston sitt första år som godkänd.

Han har 14 döttrar i senaste stamboken.

Bradin exporterades till USA som dressyrhäst. Jag vet inte hur högt upp i klasserna han kom.

Här är en bild på honom.;)

Bradin608.jpg

Tusen takk:) Kanskje ni har en bild eller info om Kryddan eller min häst også? Kryddan är mor til min häst, Manly Beach. :)

Tycker Majim G är otroligt snygg. Red ett sto efter honom en liten stund, men den var otäck. Vet inte var det kom i från, men hästen var farlig i alla fall. Kan ju ha varit dårlig handtering också från tidigare också..

Funderade lite på vilken det kunde vara, när jag såg du var norsk. Men jag tror jag har klappat på Manly också, eller i alla fall tittat på honom ;) Är Jeanettes syster..

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 848
Senast: Görel
·
B
Ekonomi & Juridik hej! nu behöver jag lite hjälp här, köpte en häst förr förra hösten av en galopptränare, hästen var en 2årig hingst och jättetrevlig... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 564
Senast: Sammet
·
Träning För mig är det fullständigt självklart att man hälsar och säger hej till alla djur man ska hantera. Men vad med om något ”konstigt” i... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 224
Senast: Araminta
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill... 12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 234
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka