Maja före och efter:)

nyponros

Trådstartare
Tog lite kort på min rottis Maja häromdagen, och jämförde lite från när hon precis kommit till mig.
Vad tycker ni?
Vi har kämpat och stått i,foderbyte, massor av träning och kärlek;), och jag tycker det har gett resultat:)
Kommentera gärna!

SSA50690.jpg

Före



SSA50735.jpg

Efter


Detta är alltså en 5-årig tik:)
Har dock ingen aning om varför hon kniper med svansen på efterbilden, ser lite roligt ut:p
 
Senast ändrad:
Sv: Maja före och efter:)

Du får ursäkta mig, men jag tycker hunden ser lite väl tjock ut på efterbilden. Då föredrog jag hullet på före-bilden.

Däremot ser pälsen mycket bättre ut nu än då.
 
Sv: Maja före och efter:)

Det får du tycka;)

Dock är hon inte det, var hon veterinären senast igår för vaccinering, och hon sa att hon var på sin idealvikt, skulle absolut inte gå ner ngt.

Hon sa också att hon tyckte Maja såg lite tjock ut när hon kom in, men efter att hon kännt på henne ändrade hon uppfattning.

Uttrycket kraftig benstomme stämmer faktiskt in på min Maja:)

På förebilden är hon lite för tunn.
 
Sv: Maja före och efter:)

Tycker också hon ser tjock ut på efterbilden, men det kan ju bero på att hon står i konstig vinkel...
 
Sv: Maja före och efter:)

Hon är för tjock.. fast jag har iofs bara sett en fin rottis i hela mitt liv. Kanske är svårt att hålla dom smala???

//Mimmi
 
Sv: Maja före och efter:)

det är lättare om du tar en bild uppifrån. hundar ska ha en markerad midja. har den ingen midja är den för fet. min labbe ser också smällfet ut i vissa vinklar, men man kan med lätthet känna både ryggrad och revben. tittar man på honom uppifrån har han en midja som pam andersson i sin svarta latexdräkt (vad hette filmen nu igen?).

men jag tycker att efterbilden är bättre ändå i och med pälsen.
 
Sv: Maja före och efter:)

Tycker snarare att hunden ser ännu tjockare ut på efter bilden, men med bättre päls :crazy:
 
Sv: Maja före och efter:)

Jag tycker också att hon ser tjock ut :crazy: MEN jag är van vid mina gaseller...

Jag reagerar dock på att hon ser ut att ha hängande juver och att det kan förvilla... Har hon haft valpar? Dålig magmuskulatur?

Pälsen är mycket finare!

//E
 
Sv: Maja före och efter:)

japp, hon¨sa det ja.

Revben, ryggrad och höftben är tydliga när man känner på henne, och veterinären sa att hon INTE var tjock utan att detta är hennes idealvikt.

Sa också ordagrant att hon inte bör gå ner i vikt, helt sant;)
 
Sv: Maja före och efter:)

Åh ja det borde jag sagt, herregud, dumma mig:D

Det kan säkert förvilla, ja, och jag borde tagit med det i första inlägget...

Hon hade fött valpar för elva veckor sen när jag hämtade henne.

Men magen har gått upp väldigt mkt nu, har varit betydligt slappare:)
 
Senast ändrad:
Sv: Maja före och efter:)

Hon är för tjock..
//Mimmi

NEJ, det är hon INTE.
Kan mkt väl SE tjock ut på bilden, men jagh förstår inte hur du kan säga att hon ÄR för tjock när du inte sett henne?

Litar mer på en veterinärs omdöme än ditt faktiskt:)
 
Sv: Maja före och efter:)

Nu ska vi se, Maja uppifrån:
(taget för fem minuter sedan, på en hund som helst ville sätta sig ner:angel: Bry er int eom mina tår:p)

SSA50757.jpg


Tycker ni verkligen fortfarande att hon ser tjock ut?
 
Sv: Maja före och efter:)

Tycker också du har gjort ett strålande jobb!:) Lylloshund som fick komma till dig:)
 
Sv: Maja före och efter:)

Nu var hon fotograferad ur en mkt bättre vinkel, ser jättebra ut!
 
Sv: Maja före och efter:)

Tack så mkt:)

Pälsen får jag mkt kommentarer om, vet inte vart glansen kommer ifrån :p

Men det är jätteroligt:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 599
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 309
Senast: starcraft
·
Övr. Hund Jag har skrivit om den här hunden förut, men under ett annat nick. Hon har hela sitt vuxna liv gjort utfall mot andra hundar och jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 956
Senast: Dorinda
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 158
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp