Maja före och efter:)

Sv: Maja före och efter:)

Tack så jättemkt:D:D

Jag tycker ju själv att hon är helt perfekt:angel: :D
Och även om jag tycker hon är skitsnygg på utsidan, hoppas jag hon mår lika bra inuti som hon gör utanpå!
 
Sv: Maja före och efter:)

Ja, första fotot var kanske lite klantigt fotat:p

Jag tyckte bara hon såg biffig och snygg ut, jag som vet att hon inte är fet:angel:

Skyller på det:D
 
Sv: Maja före och efter:)

Men jag tycker nog att du kan träna upp hennes buklinje lite, iaf försöka ;)

Simning gör susen på mina, likaså vanlig löpträning så klart. Nu vet jag inte hur hårt man kan träna så tunga hundar som rottisar, men det borde ju bara vara att springa på:)

//E
 
Sv: Maja före och efter:)

Jadå, vi jobbar på med den:)

Simma har vi inte så stor möjlighet till, har inga bra vatten, förutom alla miljoner diken hon plaskar runt i:angel:

Men löptränar gör vi nästan dagligen:)

I ganska lugna intervallen änsålänge dock, hon håller på att bygga kondis:p

Men då är det jättebra att ta med henne på ridturer där vi varierar tempot i traven,och vilar i skritt emellanåt, åsså slipper matte springa så mkt:angel::D

Ngt annat muskelbyggande för just buken?
Kan ju inte direkt be henne göra situps:p
 
Sv: Maja före och efter:)

Situps är skitbra, mina hundar gör 100 om dagen ;) :angel:

Just simning som jag sa, har ni inget hundsim? De kan ju simma ett tag till i sjöar, där uppe har ni väl småsjöar överallt?

Sen är det ju bra att springa i typ lössand, sandtag och sånt, så de får jobba ordentligt. Allt där hon får lite motstånd, så de där dikena är inte alls så dumt.

//E
 
Sv: Maja före och efter:)

Men är inte sandtag och sådant lite "farligt" för leder och så?

Har faktiskt inget hundsim här i närheten vad jag vet, och det skulle säkert kosta en del också.

Men jag försöker klättra endel i backar, gå i mkt kuperad terräng och så, så jag hoppas det drar sig ännu mer uppåt med tiden:)

Kanske ska kravla oss igenom fler dihen i framtiden då:D
*Matte som fick lera+ vatten upp till knäna när hon mellanlandade på en "stabil" tuva i ett djupt dike:angel:*

Men hon brukar vada i dikena titt som tätt som går längs med ridslingorna:)
 
Sv: Maja före och efter:)

Allt kan ju vara farligt beroende på hur man lägger upp det. Har hon fria höfter och inte är inte dåligt skick så ser jag inget hinder i att hon springer i sand en gång i veckan, men du får ju göra som med den andra träningen, bygga upp långsamt.

Nu borde jag verkligen ta tag i mig själv och gå och sova, gonatt Buke!

//E
 
Sv: Maja före och efter:)

jag tycker hon var jätte söt :D
jag tycker rottisar ser läskiga ut :angel:
men hon såg verkligen snäll ut:)
 
Sv: Maja före och efter:)

Eftersom tiken fått valpar bara elva veckor innan du hämtade henne tycker inte jag det är så konstigt att hon både blivit rundare och finare i pälsen. Magen kommer också att bli finare med lite träning. (blir mina ialla fall, har ju iof aldrig haft en rottistik)

Ibörjan jag läste denna tråd så trodde jag att du "räddat" tiken från någonstans hon inte fått så god omvårdnad. När jag läste att hon fått valpar så tyckte jag att tråden bara kändes "onödig"... jag menar, de som hade henne före dig skulle kunna ta illa upp.
 
Sv: Maja före och efter:)

Fast...vart har jag skrivit att hon hade det dåligt innan?
Jag tycker inte man ska behöva ha "räddat" en hund, eller häst heller för den delen, för att få göra före och eftertrådar!
Varför liksom?

Det kunde ju lika gärna varit hos mig hon fått valpar och fallit ur lite, men då hade jag väl varit lika glad över att hon blivit finare?

Tycker faktiskt du resonerar lite konstigt, och tolkar saker som jag inte antydit till ngnstans i tråden.

Men, för att vara extra tydlig då, Hon hade det INTE dåligt i sitt förra hem, de var jättesnälla och bra mot henne.
Hos mig får hon dock mer individuell tid, eftersom de hade många fler hundar än jag, som bara har två.
Men jag tror knappast hon hade varit så go och snäll att ha att göra med om hon inte blivit välbehandlad.

Vad är det som är så fel med att göra före och eftertråd utan att hunden från början varit vanvårdad?!

Tror faktiskt inte förra ägarna tar illa upp, nej...
Det har de ingen anledning att göra
 
Senast ändrad:
Sv: Maja före och efter:)

Jag hade bara blivit glad om jag såg att hunden blev finare i päls,hull osv. (Om jag var dom tidigare ägarna,eftersom dom brydde sig om hunden när dom hade den också)

Själv har jag en omplacering som bara på dom 2v jag haft honom,fått jättemkt kommentarer och beröm från dom tidigare ägarna.

Skitkul tycker jag,och en eloge till dig o din Maja!:)
 
Sv: Maja före och efter:)

Ja exakt... de visste ju om att hon inte var i toppform då, det vore ju bara löjligt om de förnekat det.

Och jag har ju inte direkt sagt att de inte skulle klara att bygga upp henne likadant som jag har gjort:p

Jag hade också blivit glad, för hundens skull!
Det är ju faktiskt den som räknas, inte ens eget ego.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 599
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 309
Senast: starcraft
·
Övr. Hund Jag har skrivit om den här hunden förut, men under ett annat nick. Hon har hela sitt vuxna liv gjort utfall mot andra hundar och jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 956
Senast: Dorinda
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 158
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp