Maistic 941

Shady har en...fråga henne om du är nyfiken!Finns även bilder på den avkomman på hennes hemsida! ;)

Min syster ägde en... Han blev inte speciellt stor (runt 160 tror jag) och var rätt lat...

Inte så speciell men emn väldigt schysst häst, ställde upp på allt, väldigt snäll att hoppa, men saknade det om man säger så...

Nu är han ridskolehäst och det verkar passa herrn bättre då han slutat krubbita!!

Mvh JOhanna

En kompis har en 3 åring efter honom, väldigt liten och tråkig häst ca 155cm. Snäll och så men hon har precis som ovanstående sa, inte DET!

Jag har en 3 åring efter Maistic. Dock ej lat eller tråkig. Kanske något liten. Detta är en dam med nerver och alla sitter i öronen på henne. Otroligt pigg och glad häst som älskar allt man tar henne för. Dock väldigt tittig ännu.

busan2835.jpg

Min Maistic-avkomma har verkligen DET :cool: Och inte lite heller ;)
Douville f.98
Han är ca 165 cm o så är han fruktansvärt pigg o framåt, busig också, men ack så trevlig :)

Ta lite bilder på Champ nu hörru :cool:

Sv: Maistic 941

Ni har inga bilder på Maistic..:P Det är min ettårings morfar:):D

Vet en hingst efter maistic ceylon som är 170cm inriden och utbildad i Tyskland, han är allt annat än tråkig. Han är ganska hård i psyket, återigen alla har en mamma.

Våran är också väldigt speciell. Mamman till denna har fått 5 föl till efter andra hingstar, men ingen av dom är lik denna efter Maistic. Tycker det verkar komma från pappa i detta fall.

Påstås ju även att pappan Magritte ger "speciella skarpa avkommor" - vilket jag delvis kan hålla med om eftersom jag har ett Magritte sto:angel:
Men hon kom till oss när hon var 15 år (hon är 16 nu) och hade de sex sista åren i stort sett bara gått som avelssto - så i hennes fall är det svårt att avgöra vad som hänger på miljön och vad som hänger på genetiken.
En sak är dock säker: hon behöver handskas med mycket för att vara riktigt till freds med sig själv - Hon är jättefin:love: Bara liiite lustig ibland:angel:

/Kristin

Den jag hade var en RIKTIG tuffing, hård häst med mycket i skallen som verkligen behövde och ville jobba mkt. Rörde sig bra i alla gångarter.

Jag har en Maistic-avkomma som har DET.
Ett sto på 9 år som jag köpte för drygt 1½ år sen.
Mycket häst att rida, pigg, känslig och kräver sin ryttare men gör oxå allt för sin ryttare. Hon hoppar allt och gör det bra.
Jag har aldrig nånsin ångrat mitt köp och som det ser ut nu kommer hon alltid bo här.
Hon är nu dräktig med sitt första föl e: Tornesch 1042

14698490.jpg
[/url][/IMG]

14698492.jpg
[/url][/IMG]

hej jag har med en avkomma från maistic, hon är en pärla. Pigg och glad med nerver, hon kan hoppa, löshoppat henne runt 1,35cm kan mera. de ända som är trist är att hon kan vara lite lat i ridhuset när man tränar på marken. Hon har väldigt starkt psyke så man får ha lite tålamod när man ska lära henne något nytt. dessutom är hon så fruktansvärt kelen:P blir aldrig trött. OCH VÄLDIGT SNYGG!;)

Jag har också en Maistic-häst:
hon är snygg och har utstrålning, rör sig toppen, smidig som en katt, är mycket ambitiös, gosig, lättlärd och har ett hjärta av guld. Om man ska tala om brister så kanske hon har lite väl mycket nerv (som iofs är till nytta i dressyrsammanhang för där går det aldrig överstyr, men hon kanske inte är den ultimata uterittshästen eftersom hon kan få små spel ibland) och så är hon pytteliten (159 cm), vilket jag dock ser som en fördel eftersom jag också är det...

Jag skulle vilja påstå att hon är riktigt smart, vilket så klart oftast är bra, men ibland är det lite jobbigt att alltid behöva tänka så noga på vad man gör så att hon inte kan hitta på något oönskat på egen hand. En liten utmaning är hon, helt enkelt, men världens finaste!

Nu ska vi se om det funkar med bild, har aldrig gjort det förr:
pic_show_id14393693.html

Nehej, det gjorde det inte, hur gör man?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 075
Senast: hundtant
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 952
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka