S

Sannis

Efter att båda hundarna fått i sig nåt dålig (vi tror på en tjurmuskel) så har dom blivit ordentligt sjuka igår så sket en inne vi vet inte vem sen så var dom ute igår och sket (diarré). Dom fickingen mat å morgonen men mot kvällningen så verkade dom lite bättre så då fick dom 2 dl majsvälning var (Leonberger) vilket är ganska lite, i natt har dom spytt och skitit så vi har sprungit in och ut på gården. Nu till min fråga vad ger ni era hundar när dom är dåliga i magen. Dom är inte spec sugna på vatten så vi blandar ut med lite majsvälling nu så dom ska få i sig någonting.

Sv: Magsjuka

Fasta hundarna några dagar (dock med fri tillgång på vatten) ge sedan små portioner med ris och fiskbullar någon dag innan ni börjar ge dem hundmat igen.

okej. men kan jag späda ut vattnet med lite majsvälling så det smakar nåt dom vill verkligen inte dricka vanligt vatten. Jag gör dock inte vällingen så tjock den är annars. Vad är det för fiskbullar man ska köpa, finns det utan sås till?

Ge dem enbart vatten, så att magen får vila. Dricker de inte, så bör du ta dem till veterinär.
Jag brukar skölja bort såsen från fiskbullarna.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 073
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 227
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar