Magplatta till skavhäst?

O

Oasis08

Vad använder ni för magplattor till era hästar?
jag har nämligen en helt vanlig magplattegjord och den får min häst skav av precis bakom frambenen :crazy:
Jag funderar därför på om det finns några modeller som inte är så pass "framskurna" eller hur man ska säga, eller helt enkelt någon annan variant som kunde motverka detta?

Sv: Magplatta till skavhäst?

Kanske skulle en magplatta med insida av fårskinn hjälpa?

Jo jag har också funderat på just det. Har hittills bara hittat en med fårskinn, på Hippson har jag för mig.
Någon som vet flera ställen/märken som har fårskinn i sina?

Bara ha magplattegjord just när det behövs och använda en vanlig gjord till vardags, med ludd-tunnel om det behövs?

Jo, till vardags använder jag redan en vanlig gjord och den har vi inga som helst problem med skav av.
Men magplattan kan vi inte ens använda en hoppträning utan att det skaver.

Rekomenderar HG' s maggjord m. fårskinn...jag har den själv till min skav häst...funkar kanon!

Ganska dyr dock och det är ett minus.

har fått för mig att hansbo har en också, emn det vet jag inte säkert.

en budgetvariant är ju att bara beställa ett löstagbart fårskinnsskydd från Good4you

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 210
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar