Magini 695

Sv: Magini 695

Ah! Men han har bytt hingststation?

Är det någon mer här på Buke som har en Magini-avkomma? Jag har en 6-årig valack som är rätt tuff att rida. Har hört att "alla" ska vara tuffa tills den åldern och knepiga att rida?!

Magini står i Ängen Ledsjö i Lundsbrunn denna säsongen. Betäcker naturligt och kostar 1500 + 4000/lev föl

Hälsningar Helen

Han kom dit till förra årets betäckningssäsong. Innan dess stod han i Örebro.

Hur länge han har stått där har jag aldrig haft någon koll på. Jag ville bara svara på frågan som trådskaparen ställde: Vart han står i år ?

Hälsningar Helen

Jo, eftersom jag bor i Örebro och han är min favorit så visste jag att han stod här ;)
Men han är inte alldeles nyflyttad.

Ah! Tack! :)

Det var ju typiskt att han har flyttat.. Åkte aldrig och tittade på honom när han stod här i Örebro. Smidigt med tanke på att jag har en avkomma efter honom. *suck* Får skylla mig själv nu.

Om han inte hade flyttat skulle han vara en väldigt intressant kandidat till mitt sto, men eftersom han nu står så långt borta och bara går på naturlig betäckning går inte det :(

Kanske skulle ta oss en funderare nu när Busan är i Skara då? Nä, hon skall utbildas färdigt och sedan tävla.

men Görel, Vadå långt borta? Köra ett par tre timmar är väl ingenting om hingsten är intressant?

Kvaliteten på dom små simmarna var väl inte kanon, därför han går på naturligt nu. Han är ju ingen ungdom direkt. Men lika vacker som när han var ung (om än något prickigare kanske) :love:

Det handlar mest om att jag inte vill ha henne uppstallad på station så länge. Fick tyvärr väldigt dåliga erfarenheter av förra årets station :mad:

Så nu ska vi till en seminstation mindre än en timmes körväg härifrån!

Förresten tar det väl inte bara en tre timmat att köra från norr om Stockholm till Skara ;)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Nyfiken på vad ni som står uppstallade betalar för extratjänster, eller vad ni som driver stall tar betalt för dessa? Kanske har ni en...
Svar
10
· Visningar
986
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025