mager shäfer

I

izabell

har en shäfer som inte går upp i vikt. nån som har tips på någonting som hundar lätt går upp i vikt av?

Sv: mager shäfer

Om hunden inte går upp i vikt skulle jag prioritera att ta den till veterinär för att försäkra mig om att det inte är något som är galet.

Min sista schäfer var tunn. Gick inte upp ett gram. Enl. vet. kunde det bero på ämnesomsätningen.

Hade samma problem tidigare.. Olja (helst oliv) fungerar.

Kanske blanda in något i maten som doggen tycker om så han/hon äter upp allt?

Hur gammal är hunden? Det kanske kommer med tiden som det blev för oss?

Min hund gick ej upp i vikt han åt som en häst men det hände inget!!
Jag började med fodax färskfoder till min hund och gav han b-vitaminer nu har han ätit fodret 1 månad och han har gått upp mkt och är såå fin i pälsen.
Jag vill tillägga att jag provat alla möjliga sorters dyra torrfoder som jag blivit rekomenderad utan några somhällst resultat!
dessutom är färskfoder inte så dyrt!
rekomenderar det starkt.
annars så är det en ung hund så har mina 2 schäfrar varit lite taniga fram till 2-3 års åldern de är ju så aktiva...

Jag har också en schäfer kille på 2 år som är tanig.. har varit till vet. o de e inget fel på hunden o han är riktigt avmaskad men han är ju jätte aktiv och äter både torrfoder för aktiva hundar med mycket fett i och färskfoder men de funkar ändå inte på honom.. skulle tro att hullet kommer att komma med åldern =) inget att oroa sej för

Då kanske inte jag heller behöver oroa mig för "min" vita herdehund, som dessutom ett år gammal har växt över rasen med 4,5 cm redan och är 70,5cm. Han är väldigt tunn, men äter ändå så mycket mat han vill ha. Har inte så mycket hundvana så jag har varit lite orolig över att vovven varit tunn, men det är ju en schäfertyp så det kanske är därför då. Kanske får prova med lite olja här också.

Då kanske inte jag heller behöver oroa mig för "min" vita herdehund, som dessutom ett år gammal har växt över rasen med 4,5 cm redan och är 70,5cm. Han är väldigt tunn, men äter ändå så mycket mat han vill ha. Har inte så mycket hundvana så jag har varit lite orolig över att vovven varit tunn, men det är ju en schäfertyp så det kanske är därför då. Kanske får prova med lite olja här också.

Nee jag skulle inte oroa mej =) din hund är ju ung och säkert aktiv och jag tror att hullet kommer med åldern p vissa helt enkelt.
Min shäfer e 70 cm så han är ju högre än vad han ska vara enligt ras standard och smaaaal

Jag har en kille på 6 år som väger runt 32 kg och är liten för sin ras och kön.
Han äter klass färskfoder en gång om dagen med skinka eller köttbullar och lite husmanskost iblandad, och på dagen har han torrfoder, han har alltid varit super smal och det är inget fel på honom, men det är så tråkigt att alltid höra "får inte hunden nån mat?"

Han är extremt kräsen och har varit sen vi hämtade honom då han var 3 mån, man får tvinga i honom maten.
Vi är väl rätt aktiva promenerare och han springer och rör sig massor så han lägger väl helt enkelt inte på sig nåt extra fett. :crazy:

Ska testa med lite olja jag med i maten åt honom.:)

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
819
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: MML
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025