Magen v 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fjordan

Hur såg era magar ut i vecka 22 eller ser ut?
Jag undrar lite för jag börjar nämligen få en rejäl kagge :)
Innan graviditeten vägde jag ca 52 kg, 168 lång, och nu väger jag 64

Jag jobbar i mataffär och till och med kunderna börjar gratulera mig nu när jag jobbar :D

Det syns inget bakifrån, men jag kanske har blivit lite rundare i ansiktet, men benen och armar m.m är detsamma som innan.
Men hur stor kommer man att bli egentligen???
Det har ju bara gått halva tiden ännu.

Väldigt spännande detta, hoppas bara man kan gå ner efter förlossningen sen bara.
 
Sv: Magen v 22

Hahaha.... *ler åt minnet* :rofl:

Man tycker att man är så himla stor i vecka 20-25, men om man bara visste.... :angel:
Kommer ihåg att jag också tänkte, om jag är såhär stor nu, hur f*n kommer jag se ut SEN?

Men det ordnar sig, försök slappna av, magstorleken kan du iaf inte påverka. Mycket kommer rasa efter förlossningen, och resten kan du börja oroa dig för om nåt år eller så!

Lycka till med allt!



/Jossan, av med magen
 
Sv: Magen v 22

Det är nästan sex år sen nu som jag var gravid så jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur stor jag var i vecka 22, men jag minns klart o tydligt att jag gick upp nästan 25 kilo under min graviditet. Men det försvann fort och jag blev faktiskt smalare än vad jag var innan jag fick barn...:)
 
Sv: Magen v 22

Min var fortfarande så pass "liten" att jag kunde gömma den när jag kände för det. Men så är jag rätt stor (179 lång och en smula :angel: överviktig), så då syns det inte lika tydligt. Gick upp sammanlagt ca 12 kg under graviditeten.

Jenny
 
Sv: Magen v 22

vecka 19+1:
septembermagen.jpg


vecka 24+1:
magen22okt.jpg


vecka 31+3
magen_december.jpg


vecka 37+6 (precis innan vi åkte till BB, hon föddes 14 dagar "tidigt"):
therese_fore.jpg
 
Sv: Magen v 22

Vilken gosemage :love:

Jag tycker det är jättevackert på andra, men jag har nog inte riktigt vant mig vid min nya kropp själv bara :crazy:

Men min pojkvän och mina katter verkar älska det i alla fall =)
 
Sv: Magen v 22

Jag tyckte inte alls om min mage. Den var bara "blötfet" och aldrig gravidvacker. :( Men jag tycker ju desto mer om innehållet i den magen! ;)

Jenny
 
Sv: Magen v 22

Jag är i v 24 nu har bara en liten bula på magen. Om man inte vet om att jag eg har väldigt smal midja så syns det inte speciellt.
Men jag känner mig stor, inte van vid en mage som tar emot. På MVC igår mätte de magen och jag lyckades komma in längst ner i vänstra hörnet på diagrammet som de fyller i.
Men babyn sparkar som en galning, och det syns när den gör det (ser KUL ut!) och allt annat är bra så barnmorskan sa att det var helt ok.
Skönt att kunna ha vanliga kläder så länge som möjligt!;)
/symis
 
Sv: Magen v 22

Har inga bilder men har hela tiden haft en stoor mage. Min mage var ca 106 cm i omkrets i v 22. Jag hade gått upp ca 6 kg (var normalviktig innan jag blev gravid).
 
Sv: Magen v 22

mino skrev:
Har inga bilder men har hela tiden haft en stoor mage. Min mage var ca 106 cm i omkrets i v 22. Jag hade gått upp ca 6 kg (var normalviktig innan jag blev gravid).
OJ! Min var nog 107 som störst, mätte samma dag vi födde.
 
Sv: Magen v 22

Tog precis ett kort på magen som nu är i v 26+2.
Man kan lätt tro att jag är mycket längre gången när man ser den (trots att det är första barnet)... Jag hoppas att den kommer att lugna ner sig nu så att den inte följer samma tillväxtkurva... :crazy: ;)

20060204c.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Lagom melodramatisk titel, jag vet. Uppenbart är det här ett anonymt nick. Jag tror knappast att någon vet vem jag är, men om ni nu gör...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
17 569
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 920
Senast: Björk
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 203
Senast: sweet_extraa
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 776
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp