Magen - de sista två månaderna!

T

twinstar

Har en fråga om ni andra har problem med magen i sista rycket sådär?

Har ju käkat järntabletter sen slutet av augusti men magen har funkat rätt bra fram tills nu.

Det är som om någon drar ut alla mina tarmar, knöcklar ihop dem igen och sen ställer sig och hoppar på dem.

Jag gissar att det är ungefär vad som händer när barnet rotar runt därinne och tarmarna får mycket mindre plats.

Det gör vansinnigt ont och jag blir lös och hård om vartannat och det tar nån timma eller två att få slut på. Det enda som hjälper att springa på toa en gång i kvarten och där emellan ligga blick still!

Någon som känner igen sig eller ska man ringa barnmorskan?
Jag har inga värkar, inga sammandragningar, inget annat som skulle vara konstigt.

Nu har jag precis hämtat mig här efter en tvåtimmars-session sen imorse och känner mig fullt återställd så det känns fånigt att ringa.

Jag är i vecka 33 - snart 34!
 
Sv: Magen - de sista två månaderna!

Jag har oxå de problemet till och från, hittade en tråd på familjeliv med en massa andra som oxå har BF i Oktober och ALLA har faktiskt samma problem *phu*
 
Sv: Magen - de sista två månaderna!

Ok! SKÖNT att höra - även om det inte alls är så SKÖNT att ha det!
 
Sv: Magen - de sista två månaderna!

Ja, och åderbråck i muffen som jag hörde att man kunde få!
 
Sv: Magen - de sista två månaderna!

En del får gallstensliknande problem i sista trimestern. Prova att utesluta fet eller rökt mat, äpplen, päron osv. En del reagerar på ägg.

PDöben
 
Sv: Magen - de sista två månaderna!

Fast blir man dålig i magen när man har gallsten?
Gallsten får man väl mera ont åt ryggen eller?
 
Sv: Magen - de sista två månaderna!

Gallsten får man nått så in i h*****e ont strax under revbenen fram på höger sida och även samma ställe bak. En smärta som inte ens en förlossning är i närheten av. I allafall var det så hos mig. Opererade bort gallan i våras, det var det bästa jag någonsin gjort.
 
Sv: Magen - de sista två månaderna!

Njää, jag har inte haft några problem på det sättet. Är i vecka.... öhum... är det 33 nu va? *börjar tappa räkning* :o

Å andra sidan har jag ända från början ätit Inolaxol just för att förebygga magproblem då jag vet att det är vanligt och att jag kan få det även i vanliga fall.
 
Sv: Magen - de sista två månaderna!

Inte alltid.
Det finns folk som inte har bekymmer av det alls.
En del stora. Några när de är gravida.

Läs på sjukvårdsupplysningens sidor får du mera info.

/PDöben
 
Sv: Magen - de sista två månaderna!

ohhh det där känner jag igen... hade det till och från under hela graviditeten... mitt uppe i det tänkte jag "gör det såhär ont att föda måste jag ju va dum i huvet som ställer upp på detta" för så ONT gjorde det... tarmvred typ tänkte jag.
Tror det är normalt.... kanske är det tarmarna som är inmosade och inte kan arbeta som dom borde....

värst var då jag var MITT I IKEA i Sundsvall och magen vrids om... jag KALLSVETTAS och måste snabba mig med foglossningar från helvetet genom "ikea-galningarna" för att KÖA till toa... äntligen få komma på toa... sitta där TVÅ timmar :rofl:

ingen kul resa det... fyyyyyy...

Hur som haver jag tror det är helt normalt.. det känns som man ska DÖ i smärta och tarmarna vrids om... och för mig var det rännskita ungefär ett dygn varje attack.....

phew...
 
Sv: Magen - de sista två månaderna!

Jag har en teori om att bebisen bökar runt tarmarna som man bökar runt sin egen kudde innan man ska sova för att få det så där extra mjukt och skönt ;)
 
Sv: Magen - de sista två månaderna!

Gallsten får man nått så in i h*****e ont strax under revbenen fram på höger sida och även samma ställe bak. En smärta som inte ens en förlossning är i närheten av. I allafall var det så hos mig. Opererade bort gallan i våras, det var det bästa jag någonsin gjort.

ok. nej, det är inte gallsten!
Jag har ont mer runt om på sidorna av magen och längre ner. Där jag inbillar mig att alla organ har stuvats in eftersom barnet ligger mer mitt i!
 
Sv: Magen - de sista två månaderna!

ohhh det där känner jag igen... hade det till och från under hela graviditeten... mitt uppe i det tänkte jag "gör det såhär ont att föda måste jag ju va dum i huvet som ställer upp på detta" för så ONT gjorde det... tarmvred typ tänkte jag.
Tror det är normalt.... kanske är det tarmarna som är inmosade och inte kan arbeta som dom borde....

värst var då jag var MITT I IKEA i Sundsvall och magen vrids om... jag KALLSVETTAS och måste snabba mig med foglossningar från helvetet genom "ikea-galningarna" för att KÖA till toa... äntligen få komma på toa... sitta där TVÅ timmar :rofl:

ingen kul resa det... fyyyyyy...

Hur som haver jag tror det är helt normalt.. det känns som man ska DÖ i smärta och tarmarna vrids om... och för mig var det rännskita ungefär ett dygn varje attack.....

phew...

Usch! Jag vet precis hur det känns. Det är verkligen hemkt!
Igår fick jag vända halvvägs till jobbet och i ilfart ta mig hem igen!

Men sen vid 11-snåret mådde jag hur bra som helst igen!
 
Sv: Magen - de sista två månaderna!

Aldrig haft det så trots 2 barn. Undra om det kan vara för att jag dricker kaffe som laxerar mig? Så trots järntabletter så blir avföringen lagom liksom. Däremot halsbränna och andra jäkelskap:devil:
 
Sv: Magen - de sista två månaderna!

Jag har haft krångel med magen till och från under hela graviditeten. Gärna sätter det igång när man för en gångs skull beslutat att åka iväg någonstanns. :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min mage har sålänge jag kan minnas varit strulig. När jag var i tonåren utredde det, eller "utredde" är kanske bättre. Man tog lite...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
15 209
Hundhälsa Är i desperat behov av tips på vad jag kan prova på min hund med kronisk gastrit. Det känns som det är sista chansen nu och det gör mig...
2
Svar
26
· Visningar
18 516
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp