Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Tack alla för lugnande svar =)

Jag är dock tveksam till att hon håller på att fixera sig, för senast i fredags påstod BM att bebis låg i säte och att huvudet var på samma plats som innan vi åkte till Thailand. Jag har svårt att känna skillnad på huvud och rumpa, och jag tycker att det är väldigt mycket aktivitet runt området där huvudet påstås vara. Hade jag fått gissa själv hade jag trott att det var rumpan och fötter där... men men, antar att BM har koll. Bebisen hickar väldigt mycket och då känner jag det långt ner, ofta lite på vänstersidan.

Hur som helst har det varit en hel del ilningar och snabba smärtor som kommer och försvinner ungefär lika fort, både idag och igår. Jag håller lite koll, men är inte orolig i dagsläget!

Vi är iaf överens om att magen har sjunkit verkar det som!

//Julia

*kl*
När man inte kan sova så kan man ju göra ett nytt fotoförsök i brist på bättre vetande.
Egentligen hade jag nog hellre haft tröja på mig, men då måst ejag ju tända i sovrummet och börja fippla där sambon sover :D

v23+3
CSC_0006.jpg

lillen i magen för ca 2 veckor sen,
hickar och suger på tummen?

kanske hon fixeras med rumpan ner? hehe sånt händer ju det med!
På mig var dom alltid flera och klämde för dom kunde aldrig avgöra om hon var fixerad rätt väg.... när hon kom ut satt hon fast så hårt att näsan var alldeles mosad och krokig..... stackarn.... dom fick bängla mkt för att få ut henne (snittades ju) hon hann t.o.m börja skrika inne i magen (hade ju haft vattenavgång 4 dagar tidigare haha)

ilningarna där nere, det är inte fogarna då? eller nått annat som luckras upp... (inte så konstigt eg)...
Jag satt och hade värkar trodde jag.... sån där mensvärk som kom och gick... men det var bara sammandragningar.... livmodern som övade.... för riktiga värkar och "the real stuff".... det går sällan att missa ;)

Du behöver förhoppningsvis inte oroa dig för att bli gigantisk i alla fall :D Smäller nog till när du minst anar det!

Fast jag upplever det som att det sagt pang nu :o
Himla skillnad mot för ca 3 veckor sen,
men den känns större i verkligheten än vad den såg ut där, skumt.

Fast jag har för mig att jag kände mig rätt klumpig med sonen vid den här tiden också. Sen när man verkligen var klumpig så äh, då var man van och krångladep ändå :D

pssst du har inte lust att pm'a lite skoj affärer med mammakläder i el'Stockholmo?

Haha ja men det blir aldrig på bild som det är i verkligheten :)

Å jag är värdelös på sånna butiker... Eller butiker öht har jag kommit fram till :D

Haha ja men det blir aldrig på bild som det är i verkligheten :)

Å jag är värdelös på sånna butiker... Eller butiker öht har jag kommit fram till :D

Asch tusan då, jag som verkligen behöver shoppa lite kläder.
Vart hittar du allt snyggt du har då? :devil:
Dimper ner i skallen på dig och så matchar det bra per ren automatik? :p

Haha jaa, har inte alla så? :D

Internet är min vän när det gäller o köpa kläder, det mesta jag har på mig på bilderna är dock från större kedjor så du kan nog hitta det överallt? En del från Ellos också.

Tycker inte alls om att gå i butiker o shoppa!

I hate it :D
Det är trångt, varmt, man hittar aldrig nåt och nää.. Jaja får nog fram vad jag menar :D

Internet är helt klart överlägset om man redan har en aning om passform o storlekar.

*kl*

Faktum är att många tunikor och långa tröjor som säljs på HM, Gina & VeroModa m.f kan man ha även om man är gravid.

Jag har EN tröja som är gjord för gravida (POP) resterande är ju vanliga tröjor med stretchtyg eller tunikor som "nyper" åt under bysten och är mer fria sedan eller så har man skärp under bysten som snörar av :)

Senast ändrad:

Jag hatar alla dessa tröjor/tunikor med snörning under bysten... Snörningen hamnar definitivt inte under bysten på mig. Snarare mitt på bysten. Oavsett om jag är gravid eller ej... :crazy:

Så VAD ska jag ha på mig när jag inte kan ha mina vanliga kläder längre? :confused:

Har du stor byst ?

Jag har köpt ett gäng längre linnen på Cubus, dom är i bra stretch och är super sköna och över det har jag koftor ( vanliga )

Annars har jag raka stickade klänningar och använder ett smalt eller brett skärp under bysten för att ge klänningen lite figur ( fungerar om du har stor byst och inte kan ha dom klänningar med isydd snörning )

Kolla Lamborghinis bilder för tips, jag försöker ha samma kläder på alla kort för att få en så rättvis bild av magen som växer :)
De enda mammakläder jag köpt är jeans, för dom kan jag verkligen inte ha vanliga av längre ;)

Rekomenderar POP:s jeans, dom är supersköna .

Senast ändrad:

Ha ha, rumpfixering, det låter något det!

Jag tror inte att det är fogarna, det känns mer som inne i livmodern och som om det strålar neråt, de få korta stunder det ilar/värker till. BM klämmer ju på min framfog när hon ska mäta magen och det känns defintivt int på samma sätt. Mensvärken kommer och går lite, men det är väl förmodligen förvärkar då. har haft en del sammandragningar idag också (utan mensvärk) efter att jag har hållt igång lite för mycket kanske...:angel:

Äsch, jag oroar mig inte så mycket. Det blir som det blir ändå! Ut ska hon förr eller senare =)

Flickmage?

Jag fick en pojke och bar honom lågt..

Jag gjorde ett test online på gravid.se och svaret sa: pojke.
Sen fanns det något kinesiskt jox där som jag testade och de sa också pojke.

Fast det var nog bara en slump egentligen, men jag fick ju en pojke :angel::p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 716
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Lime
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 877

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024