Madrass i pulkabacken :)

Kicki_83

Trådstartare
Sambon och jag och två kompisar till oss tänkte ge oss ut i pulka backen när snön kommer.

Nu har jag sett något roligt som barnen i skolan har. En typ gallonklädd madrass som dom åker på.

Någon som vet vart man kan få tag på sådan?
 
Sv: Madrass i pulkabacken :)

första bästa välsorterade leksaksaffär?
dom är ju inte direkt ovanliga, åkmadrasserna alltså:)
 
Sv: Madrass i pulkabacken :)

Skranor finns att köpa på Stadium och andra liknande butiker :)
 
Sv: Madrass i pulkabacken :)

När skranorna var en nyhet i mitten på åttiotalet åkte vi utför fjällsidorna med dem, 70 knyck kom vi upp i, helt okontrollerbart, fullständigt livsfarligt och alldeles fantastiskt skoj!
 
Sv: Madrass i pulkabacken :)

Då blir det nog ett besök i Valbo köpcentrum när snön kommer då :) Där finns det både sport och leksaksaffärer att kolla i :)
 
Sv: Madrass i pulkabacken :)

För att inte tala om att åka med fullstor "gympa-tjockmadrass" (typ höjdhoppsmadrass) nedför backarna. Oftast var man ju inte nykter heller..:eek:
 
Sv: Madrass i pulkabacken :)

När skranorna var en nyhet i mitten på åttiotalet åkte vi utför fjällsidorna med dem, 70 knyck kom vi upp i, helt okontrollerbart, fullständigt livsfarligt och alldeles fantastiskt skoj!

Jag har jobbat med en sådan dödsolycka där en av de överlevande blev förlamad för livet :cry:

Skulle aldrig i livet få för mig att göra ngt så vansinnigt, det finns enklare sätt att ta livet av sig och andra på :eek:
 
Sv: Madrass i pulkabacken :)

Jag har jobbat med en sådan dödsolycka där en av de överlevande blev förlamad för livet :cry:

Skulle aldrig i livet få för mig att göra ngt så vansinnigt, det finns enklare sätt att ta livet av sig och andra på :eek:

Tänkte samma sak, har hört om dödsolyckor bla annat i sälen.
Tycker ABSOLUT INTE det är ngn bra leksak för barn.
 
Sv: Madrass i pulkabacken :)

För barn funkar madrasser bra i mindre backar; lätta knoddar och små backar ger ingen jättefart (när jag var liten så kastade vi oss helt enkelt av madrasserna när det gick för fort, det var lättare än att bromsa). Värre är det med tunga vuxna i typ slalombackar; då blir farten helt vansinnigt hög!
 
Sv: Madrass i pulkabacken :)

Jag har jobbat med en sådan dödsolycka där en av de överlevande blev förlamad för livet

Skulle aldrig i livet få för mig att göra ngt så vansinnigt, det finns enklare sätt att ta livet av sig och andra på
Håller fullständigt med dig, idag. Inte i min ungdom, för då var jag osårbar!
Nu åkte vi ute på kalfjället så det fanns iofs inte mycket att krocka med, det var liksom bara snö och inget mer!
Men vi var några stycken som tolkade upp på en topp och skulle ta en annan väg ner, men det var liite brantare än vad vi trott, fritt fall på skrana är inte någon höjdare ...blev lite lugnare efter det.
 

Liknande trådar

Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 702
Senast: Oh_really
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 571
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 381
Senast: Amha
·
Övr. Barn Vilka skydd har era barn när dom åker i pulkabacken? Båda mina grabbar har: hockeyhjälm med galler, knä skydd & säkerhetsväst när dom...
2
Svar
23
· Visningar
3 014
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp