Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år
Ja du verkar ju ha insyn i det mesta, kanske för att du verkar ha obegränsat med tid att söka reda på saker och ting men ute i verkligheten måste man många gånger tänka logiskt för lagboken i sin helhet, kan ingen.
Men tillomed du måste juh erkänna att det vore ett betydligt bättre sätt att börja än att anmäla hit och dit, lr? Det första jag skulle börja anmäla är alla människor som låter hästarna stå utan skydd i solgass hela dagarna. Vissa med täcken. Sen kan man ju anmäla hit och dit men i mitt tycke är det ett missbruk. FÖRST säger man till (om man nu har stake att stå för sin åsikt och inte bara babblar på internet) sen kan man anmäla om förändring inte sker..
Ursäkta mig, men vad PRATAR du om?
Här är väl ingen som pratat om att anmäla någon pga utfodring på lösdrifter?
Här har pratats om att anmäla de som har el i skrittmaskinen. För det är olagligt, sedan 7 år. Nu var det ju inte ens det som den största diskussionen har handlat om, utan det var bara något som nämndes i förbifarten.
Den största diskussionen handlar om hela kärnproblemet- att en framgångsrik och känd tränare har trampat duktig över gränsen vilket uppdagats genom att en häst nu är förstörd.
Jag har ingen om var du står- men jag tycker då inte att en sådan sak ens kan räknas till att
anmäla hit och dit".
Det är tvärtom något som absolut inte, någonsin, ska gå obemärkt förbi och det hade varit en ren katastrof att inte anmäla sådana händelser för att få de vidare utredda.
Täcken, vindskydd, hjälptyglar, utfodring, lösdriftsrutiner, osv, är ju faktiskt bara sekundära i den här frågan. Det här handlar om något långt, långt mer allvarligt. Eller, det kanske inte du tycker?
Något som, enligt mig, inte går att bemöta med att "först säga till".