Lyxigare fleecetäcke

aleksis

Trådstartare
Har tänkt köpa (ännu ett :angel:) fleecetäcke. Denna gången ett som känns lite lyxigare, som är tänkt som typ tränings och tävlingstäcke och som skall broderas.

Jag har kikat lite på fleece från Sjöhagen och tycker dom ser fina ut. Någon som har erfarenheter? Hur är passformen?

Är främst ute efter ett täcke utan gjordar och stora loggor.

Har tänkt köpa (ännu ett :angel:) fleecetäcke. Denna gången ett som känns lite lyxigare, som är tänkt som typ tränings och tävlingstäcke och som skall broderas.

Jag har kikat lite på fleece från Sjöhagen och tycker dom ser fina ut. Någon som har erfarenheter? Hur är passformen?

Är främst ute efter ett täcke utan gjordar och stora loggor.

Här i stan finns Nice Horse Fashion som gör väldigt bra produkter. De brukar ställa ut i Kreuth. Vt inte om de skickar till Sverige men om du är intresserad så kan vi säket lösa frakten.

Jag har ett segertäcke från Sjöhagen, inget jag skulle satsa på. Ligger dåligt på alla jag provat det på och har ingen lyxig känsla alls.
Mina finaste fleecar är från Christina Sport och Spooks, skulle välja det förstnämnda för brodyr (det ansta går ju bort ändå pga loggor).

Jag har ett från Equiline, med en logga på ena sidan och brodyr på andra. Det har mycket bättre kvalitet än sjöhagen, men är fortfarande ett "fleece" med lite för mycket stretch.

Jag hade satsat på ett dubbelsytt, tjock fleece för att få den där tyngre lyx-känslan, vill du inte ha ett tjockt täcke hade jag valt ett i tunn ull istället.

Horseware Rambo de Luxe fleece är ju underbara! Tjock fleece och suverän passform. Finns både i deras olika newmarketfärger och i mer diskret marinblå.

Horseware Rambo de Luxe fleece är ju underbara! Tjock fleece och suverän passform. Finns både i deras olika newmarketfärger och i mer diskret marinblå.
1 plus på de. Älskar mitt, passformen är oslagbar trots massor av tvättar.
Har ett PS of sweden och de rekommenderar jag inte. Tunn fleece och kass passform.

Tack för alla svar!
Ett Rambo Deluxe har jag redan :)
Ett tunnare ylletäcke är förstås också intressant. Får kika runt lite mer och se.

Jag har ett par ylletäcke från Mias som jag tycker är jättebra och fina. Har även ett fleecetäcke från Anna Scarpati, det är fint och så men inte toppen. Gillar mitt lite tunnare fleecetäcke med avtagbar hals från Schockemöhle jättemycket också. :)
Har även Rambo newmarket fleece täckena men dom använder jag mer hemma. Också fina och bra faktiskt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 062
Senast: hundtant
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 804
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18