B
Bella_
Hej,
jag har en foderhäst, ett varmblod.
han är hur fin och lugn som helst inne på banan, och vet att han ska jobba där inne, och sköter sig , lyssnar på alla hjälper..
MEN... ute, går det inte, vi blir bara osams ! bara jag driver lite, vill han galoppera det fortaste han kan, ( som kan bli farligt på grusvägar, där det kan komma bilar ) .. han tar upp huvet och bara springer.. ( som han aldrig gör inne )
när man säger : staaannaa.. ( som han är lärd till att stanna då )
så saktar han ner, liite, men när jag släpper efter springer han igen...
och tillslut får jag sitta och dra han i munnen jätte hårt för att han till slut ska stanna inte roligt att behöva va så hård mot han..
och att bli osams varje uteritt är inte kul...
vad ska jag göra ?
ska jag bara leka i skogen, så jag inte blir så osams med honom,
bara låta honom springa av sig?
eller vad tkr ni ?
tack på förhand.
jag har en foderhäst, ett varmblod.
han är hur fin och lugn som helst inne på banan, och vet att han ska jobba där inne, och sköter sig , lyssnar på alla hjälper..
MEN... ute, går det inte, vi blir bara osams ! bara jag driver lite, vill han galoppera det fortaste han kan, ( som kan bli farligt på grusvägar, där det kan komma bilar ) .. han tar upp huvet och bara springer.. ( som han aldrig gör inne )
när man säger : staaannaa.. ( som han är lärd till att stanna då )
så saktar han ner, liite, men när jag släpper efter springer han igen...
och tillslut får jag sitta och dra han i munnen jätte hårt för att han till slut ska stanna inte roligt att behöva va så hård mot han..
och att bli osams varje uteritt är inte kul...
vad ska jag göra ?
ska jag bara leka i skogen, så jag inte blir så osams med honom,
bara låta honom springa av sig?
eller vad tkr ni ?
tack på förhand.