Kvällens bild. Vi behöver troligen skära.
IMG_0680.webp

Kvällens bild. Vi behöver troligen skära

Jag fick Betnovat på recept av vet och behövde inte skära ngt 🤔 är de ngt de pratat om?

Sen paketerade jag med massor osv men den krämen var extremt hjälpsam!

Jag har ju frågat @Hippocampus om vad veterinären sagt om svallköttet tidigare och är förvånad man inte agerat mer på det tidigare, men såret ser ju av bilderna ut att gå åt rätt håll. Så skönt för er!

Även jag fick ju behandla svallkött, med kortison (en gång skars det men det var för man ville debridera såret och få igång läkning igen, inte "bara" ta bort svallkött. Och rent magisk effekt. Duttade på vid bandagebyte varannan dag och två eller max tre appliceringar så var det helt borta och såret läkt.

Jag har ju frågat @Hippocampus om vad veterinären sagt om svallköttet tidigare och är förvånad man inte agerat mer på det tidigare, men såret ser ju av bilderna ut att gå åt rätt håll. Så skönt för er!

Även jag fick ju behandla svallkött, med kortison (en gång skars det men det var för man ville debridera såret och få igång läkning igen, inte "bara" ta bort svallkött. Och rent magisk effekt. Duttade på vid bandagebyte varannan dag och två eller max tre appliceringar så var det helt borta och såret läkt.

Ja de är värsta mirakel grejen!

Jag varvade lite i perioder, men min häst hade också bandage i 2mån så de va ju en del byten 😅 utan den där krämen hade nog inte mitt sår gått ihop alls så fint som de gjorde. Borde täta och raka benet å ta en bild och lägga upp i min gamla tråd så man får se "slut" resultatet 😁 eller vänta till sommaren

Ja de är värsta mirakel grejen!

Jag varvade lite i perioder, men min häst hade också bandage i 2mån så de va ju en del byten 😅 utan den där krämen hade nog inte mitt sår gått ihop alls så fint som de gjorde. Borde täta och raka benet å ta en bild och lägga upp i min gamla tråd så man får se "slut" resultatet 😁 eller vänta till sommaren
Vi hade bandage i 5 månader 🙈 Men tack och lov bara svallkött på slutet av läkningen av det största såret! Men det var verkligen häftigt hur snabbt det gav effekt.

Vi hade bandage i 5 månader 🙈 Men tack och lov bara svallkött på slutet av läkningen av det största såret! Men det var verkligen häftigt hur snabbt det gav effekt.

Orättvist. Fick svallkött direkt efter vi tog bort stygnen tyvärr så va en del av ägande hur mkt kräm jag skulle använda för de hämmar ju läkningen om man får de på fel ställen lix 😅😅

Orättvist. Fick svallkött direkt efter vi tog bort stygnen tyvärr så va en del av ägande hur mkt kräm jag skulle använda för de hämmar ju läkningen om man får de på fel ställen lix 😅
Vi hade ju extrema problem med utebliven läkning,dels pga underliggande sjukdom som kraftigt försämrar läkning och för att hästen var tvungen att stå på allmän kortisonbehandling. Sen fick vi infektion med. Så jag tror det mycket var därför vi inte fick svallkött - det kom när läkningen kom igång. Så hade nog gärna bytt med er 😅

Men ja precis, man ville verkligen inte ha kortison på såret. Jag duttade på med tops
Men ändå vad mycket trevligare och effektivare än gamla tiders nelex!

Vi hade ju extrema problem med utebliven läkning,dels pga underliggande sjukdom som kraftigt försämrar läkning och för att hästen var tvungen att stå på allmän kortisonbehandling. Sen fick vi infektion med. Så jag tror det mycket var därför vi inte fick svallkött - det kom när läkningen kom igång. Så hade nog gärna bytt med er 😅

Men ja precis, man ville verkligen inte ha kortison på såret. Jag duttade på med tops
Men ändå vad mycket trevligare och effektivare än gamla tiders nelex!

Ahaa jag förstår, inte helt lätt de här med sår. Jag tror typ alla hade bytt med mig, mitt sår va ju de bästa, hände ingenting förutom en ganska lång rehab tillbaka till normal kondis och styrka igen 😁 men de får ju alla som haft boxvila så.

Jag körde på mängder, torkade av såret efter jag tvättat de, så krämen fäste sen torkade jag av kanterna och körde på intrasite eller honung på kanterna. Mest för min vetrinär gjorde så 😂🙌

Ahaa jag förstår, inte helt lätt de här med sår. Jag tror typ alla hade bytt med mig, mitt sår va ju de bästa, hände ingenting förutom en ganska lång rehab tillbaka till normal kondis och styrka igen 😁 men de får ju alla som haft boxvila så.

Jag körde på mängder, torkade av såret efter jag tvättat de, så krämen fäste sen torkade jag av kanterna och körde på intrasite eller honung på kanterna. Mest för min vetrinär gjorde så 😂🙌
Ja är det svallkött i hela sårbädden tex är ju dutta med tops onödigt 😅

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
943
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 482
Senast: mackan
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo... 2
Svar
20
· Visningar
4 709
Hästvård Lägger ut mina funderingar här. Min häst har fått känslig hud. Hon var skavkänslig i vintras men det hölls kontrollerat med bogskydd... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 863
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Nattåget Stockholm-Kiruna...
  • 1 april 2025

Hund, Katt, Andra Djur