lyfter frambenen

C

CarolineNSV

har faktiskt ingen aning om vart jag ska lägga denna tråden...

men jag har börjat fundera på, varför en av mina hästar ofta "skrapar" typ lyfter ena frambenet gång på gång ganska högt upp, ser lite kul ut :bump: - när hon äter t.ex sitt betfor. Hon gillar betforen skarpt! Kan det vara att hon tycker det är så himla gott?? och varför gör hon då så?

lite kul o veta..
nån annan här med häst som gör likadant?

Sv: lyfter frambenen

Så gör en av våra hästar också! Undrar också vad det beror på! :p (Hon är ett riktigt matvrak)

Så gör en av våra hästar också! Undrar också vad det beror på! :p (Hon är ett riktigt matvrak)

Ja det är denna med, hon verkligen ÄLSKAR mat !! och hon ser verkligen lycklig ut när hon mölar i sig :rofl:

Brukar beror på att dom blir stressade av att det inte går fort nog. Vissa hästar kan t ex stå likadant vid grinden vid insläpp.

Brukar beror på att dom blir stressade av att det inte går fort nog. Vissa hästar kan t ex stå likadant vid grinden vid insläpp.

går fort nog o svälja maten då eller? :D alltså hon står på detta vis när hon äter. Men det kanske var så du menade? :)

Japp, jag har också haft hästar som står så när det är gott kraftfoder i krubban.

Våran 1 och ett halvt åring gör också så när hon äter betfor och ibland när man borstar henne.

Jag tycker det verkar som att hon skrapar så för att det är gott och att hon vill ha mer. Hon äter så att man kan tro att hon ska äta igenom krubban!

Min häst gjorde så i somras när han fick komma in och äta lite gott :) Har inte tänkt på om han fortfarande gör så men det gör han säkert :)

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 010
Senast: Sel
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
636
Senast: miumiu
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 699
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar