Lyfta upp hund

Nu är ju inte mina småhundar minihundar, de ligger på 7-9 kg och jag har hittills -på de ca 26 år jag haft rasen- aldrig känt något behov av att lyfta upp eller bära någon av dem i vardagen.

Inatt bar jag min hund i typ en kilometer eftersom jag annars hade fått släpa med mig honom i kopplet :p. Orkar inte hålla på med lock och pock klockan ett på natten.

Nästa gång är det nog smartare att fråga hundvakten om jag kan hämta morgonen efter!

Om vi vill åt olika håll och jag inte orkar lirka kan jag bära honom även dagtid ibland. Det händer att jag lyfter upp honom och går med i famnen en stund bara för att det är gosigt också :p. Inte ofta, men ibland.

Ibland vid träning, t.ex. nosworkträning lyfter jag upp honom när han skäller för mycket. Då brukar han lugna sig lite med skällandet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 600
Senast: fixi
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 352
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 923
Senast: jemeni
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 056
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar