Lydnadstävlingar

Mynta2

Trådstartare
Nu var det ju en evighet sedan jag svansade runt på lydnastävlingar å sånt, men hade en disskution med min granne i dag, och hon hävdade bestämt att i de högsta lydnadsklasserna så ska hundarna vid plats även ligga platt med huvudet mot backen ???!!! eh, är det verkligen så ? Jag kan för mitt liv inte minnas jag sett något sådant. Plats är väl plats...
 
Nej, hunden behöver inte ligga med hakan i backen under platsläggandet.

Men jag känner många i elitlydnad som lär sina hundar att hakan ska vara i backen för att det är lättare att hunden att koncentrera sig på läggandet och inte på störningsmomenten.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 112
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 483
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 989
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp