Lydnadsprov 1

Sv: Lydnadsprov 1

7 år :angel:
Inte min hund visserligen, vi tränade ca ett år innan eftersom hon inte kunde nåt innan dess

15 mån. 1 månad senare fick hon LP.

Och vad har du för hund om jag får fråga? o.0

Jag skall börja tävla till hösten, ta LP 1 innan julen och ta LP 2 nästa år. Min labbe blir två innom några månader.

Och vad har du för hund om jag får fråga? o.0

Jag skall börja tävla till hösten, ta LP 1 innan julen och ta LP 2 nästa år. Min labbe blir två innom några månader.

Har en golden retriever, men det var visserligen mamma som tävlade med henne. Debuterade i trean som 2-åring btw. Fort ska det gå. ;)

10 mån o 6 dagar-o dessutom Flat vilket vissa ansåg var ett handikapp i sig:)

Dessutom hade jag pga min sjukdom o billös inte satt min fot på en lydnadsbana,vi hade tränat hopp över cementgrisar.

hon vann sin klass på 176 p o fick något fint pris,vandirngspris.

dessutom vann hon hela tävligen då hon hade högst medelpoäng,eller så,klass 1-elit.

jag var förvånad,vissa andra var skitsura,uppfödarna var yra av lycka och hunden befäste sin åsikt(som bara blivit värre) att hon är dne enda som vet hur saker skall göras.

efter dte blir hon som tokig när hon ser en folksamling eller hör(de) högtalare.

Överlever vi detta året så funderar jag på 3an,nu på handtecken.

Drygt 2 år. Vi tillhör inte eliten från början, utan skrapade bara ihop 137 poäng på första tävlingen - vilket vi är jättenöjda med. Min hund bryr sig väl inte oavsett poäng såklart, hon tycker det är jättekul att träna bara.
Vi hoppas på ett LP1 innan året är slut.

Min schäfertik var fyra år!

Det var en omplac som när hon kom till mig inte hade den blekaste om något. Inte ens sitt...:crazy:

4,5 månad senare hade vi första pris i 1:an:D

Hurdant är provet? Rörelser osv? Vad krävs för LP1?

mina jyckar var fyra resp sex år. vi fick varken höga poäng eller tjusiga priser, men vi hade kul ändå.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 055
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård