Lydnadshinder

Sv: Lydnadshinder

Någon som vet varför det togs bort?

Därför :angel:
a3.JPG

(Bild från Hästens Cup på Falsterbo Horse Show när hoppryttare rider dressyrprogram och dressyrryttare hoppar en bana)

*knapp*

Jag minns att det fanns när jag red b-ponny, vilket jag slutade med 96-97 någon gång, men sedan dess har jag inte sett det! Det var f.ö. det enda roliga med att som hoppryttare tävla dressyr, och som "protokoll-kalle" hjälpa till på tävlingar! :rofl:

Lydnadshinder i dressyr? Det är något jag aldrig hört talas om... Tävlar LB dressyr och aldrig stött på/hört något ang det...

Du är väl inte tillräckligt gammal. Förr var det alltid lydnadshinder vid utomhustävlingar. Om hästen vägrade 3 ggr på lydnadshindret så innebar det uteslutning. Men jag minns inte heller när detta togs bort. På 80-talet vet jag att det fanns kvar i alla fall.

*KL*

Någon som vet vad för funktion det skulle fylla? Se om hästen hoppar? Teknik? Eller bara underhållning :p?

/Väldigt glad att det togs bort :laugh:

*kl*

Jag tycker det är lite synd att de har tagit bort det faktiskt, de var ändå viss underhållning i när en del av de eleganta dressyrhästarna grodhoppade en meter över hindret :D

Mmm, hade definitiv gjort de lokala dressyrtävlingarna för storhäst mer underhållande att bevittna :D Inte alltför roliga annars för publiken, gäsp :grin:

Jädrans vad skojsigt :p. Synd man inte fick uppleva det. Såklart inte helt bekvämt i en dressyrsadel men himla roligt.

Åh, det var härliga tider. Och som andra konstaterade: det enda underhållningsvärdet i dessa lätta dressyrklasser :D

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 206
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så kom det, samtalet jag väntat på ett tag nu. Min mor börjar visa tecken på demens, jag tror starkt på alkoholdemens och eventuell...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: RedQueen
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 049
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka