Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

Sv: Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

:eek::eek::eek:

Stackars! Vi håller tummarna för er! Håll oss uppdaterade är du snäll...

*Håller tummar*

Knappar mig.

Det lutar åt att det blir den 11e Mars. Jag ska tävla det datumet, men om vi nu ändå inte ska träffas sådär jättetidigt så går det säkert bra ändå. Tävlingar brukar vara klara innan middag och enligt SBK tävling så var det bara 7 hundar i min klass (oss inräknat). Övriga klasser högst 6 st. Så det är nog ingen fara på taket.

kl

Vill bara kolla så att listan stämmer eftersom vi nu ska bestämma datum imorgon!

10 mars
tantagda
emma82maria
attheedge
Hazel
cillamuffins
Ainon

11 mars
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
cillamuffins
dpmatte
Ainon

17 mars
tantagda
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
Ainon

18 mars
tantagda
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
dpmatte
Ainon

Det hade nämligen blivit fel någonstans på vägen vad det gällde när jag kunde såg jag..

11 och 18 mars är fortfarande OK för min del. Vi går kurs 8.30-9.30, men vi har inget mer resten av dagen. Jag behöver nog cirka 1½ timme i körtid, gissar att det är cirka 15 mil.

Jag har fått förhinder den 10:e på dagen, men kommer upp på eftermiddagen/kvällen.

Liten uppdatering...

Får i alla fall hämta hem honom idag, men fick ingen mer info då det var en sköterska som som inte ens hade träffat hunden själv.
Så får väl se vad vet har att säga när jag träffar henne vid hämtning om dom lyckats hitta det egentliga problemet.
Är lite rädd att det kan vara gamla skador på magen då han såg ut som ett vrak när vi fick hem honom i maj, och är tveksam till att han fått mat ens något så när regelbundet.
Kommer en uppdatering till i em när han kommit hem :-)

/Camilla

Jag ber om ursäkt för mitt dåliga engagemang i tråden sista tiden! Ska bättra mig :)

Enligt Tantagdas fina sammanställning ovan så kan flest 11:e eller 18:e, för min del passar 18:e bäst - så kan vi köra på det tycker ni?

Du är förlåten! Så länge du är engagerad när det väl gäller sen;)

18mars röstar jag på (av helt egoistiska själ då jag som sagt inte kan den 11 tyvärr)!

Vi verkar ju vara flest den 18e mars. Så ja, vi spikar det. Jag bokar hallen imorgon. Vilka tider säger vi nu då?

Hur blev det med friskvårdsdelen? Var det något intresse? Jag bokar inget utan ser först hur intresset ser ut, sen frågar jag Emelie om pris och sen får ni säga ja eller nej helt enkelt.

Senast ändrad:

Jag tänker mig samling runt 10-11 och sen några timmar i skogen och sen mat. Så boka hallen från 15 kanske och några timmar framåt. Vad säger ni andra?

Jag är intresserad av massage till min jycke.

Låter bra med den tiden!

Disen: Jag är lite intresserad av massage.

nej var tråkigt att läsa. Hoppas dte går bra för din hund.

Liten uppdatering...

Får i alla fall hämta hem honom idag, men fick ingen mer info då det var en sköterska som som inte ens hade träffat hunden själv.
Så får väl se vad vet har att säga när jag träffar henne vid hämtning om dom lyckats hitta det egentliga problemet.
Är lite rädd att det kan vara gamla skador på magen då han såg ut som ett vrak när vi fick hem honom i maj, och är tveksam till att han fått mat ens något så när regelbundet.
Kommer en uppdatering till i em när han kommit hem :-)

/Camilla

Hmm, hann visst bli fm också... Fick hem en hund som inte alls var så trött som han borde, så det blir lagom skoj att försöka hålla honom stilla tills onsdag nästa vecka när stygnen ska bort. Så operationen har gått bra, och att få igång magen verkar också funka ok.
Men tyvärr såg matstrupen inte ut som den ska på sista röntgen och det lär varit det som startade alltihopa, tyvärr vet vi inte vad det beror på.
Har vi "tur" så visar det sig vad problemet var på de sista testerna de tog, men å andra sidan har jag en hund som får medecineras resten av livet.
Fast oavsett vilket av de två alternativen som dom hittar om testerna visar något så har jag en hund som ett utfall bör fungera som tjänstehund som det var tänkt, och det andra kan det fungerar om jag har tur.

/Camilla

KL

Summa summarum:

Samling ca kl 10 på ryssbergets parkering (vägbeskrivning kommer inom kort :)) den 18e mars.

Kl 13.30 ca ger vi oss av in mot stan för lite god mat.

Kl 15.00 entrar vi träningshallen. 15-18 blir väl lagom, folk vill väl komma hem i vettig tid också ;)

Jag ska höra med Emelie angående massagen.

Massage
Disen
Emma82maria
atthehedge

Men stackars... :crazy: Vet dom inte vad som är fel alls? Vad ska han medicineras mot och med vad?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Har du en åsna?
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka