Lydnadsbok

pepp

Trådstartare
Är det någon som har tips på en bra lydnadsbok?
Som vänder sig till nybörjare som vill börja med lydnad i tävlings/träningsnivå? Med bra övningar och tips!

Emma

Sv: Lydnadsbok

Lydnadsboken 1 2 3
Memea Mohlin
valp skolan unghunden
hundskulan
3 st böcker av Barbrbro Börjesson
Jag har fler bra böcker
tävlingslydnad klass 1
sök o spår
det fins massor

Rekommenderar också Memea Molins bok om tävlingslydnad. Kommer inte ihåg vad den heter men kan kolla upp det när jag kommer hem.

jag tycker också att du ska köpa memea mohlins bok "Lydnadsboken". Den har hjälpt mej och inspirerat mej oerhört mkt! väldigt lättläst och lättförståelig och tar också upp grunderna i en bra kontakt med sin hund (som ju såklart är a och o i all träning)
Rekommenderas varmt!

Den heter Lydnadsboken, klass I II III Elit för att vara exakt och jag tycker också den är jättebra, om man ser till det faktum att den är några år gammal så vissa moment är ändrade. Så det bästa är nog att kombinera den med de nya reglerna, men de finns ju på internet.

Är det någon som har läst "Med sikte på 10:an" föresten, tänkte låna den på bibblan, men den var utlånad. Är den värd att läsa? OM man gillar Lydnadsboken av Memea Mohlin?

Med sikte på 10:an är en väldigt inspirerande bok. Värd att läsa.

Aha, tack för hälpen när minnet sviktar :)

Med sikte på 10:an kom jag inte ens igenom. Tyckte den var seg och svår att ta till sig.

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 647
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 679
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring