A
Annki
Jag har precis köpt min älsklingshäst. Han är en 15-årig varmblodstravare. Tyvärr har han aldrig genomgått ett böjprov efter sin travkarriär och har ju därför kvar reservationen för hälta i försäkringen. Nu skall jag böja honom i slutet av månaden och är hejdlöst nervös för att han inte skall klara det. Om han inte går igenom blir detta troligen en personlig konkurs för mig (vilket jag ju får gå med på ... jag gör ju allt för att han skall må bra).
I mitt egoistiska tänkande skulle jag vilja få hästen att gå igenom böjprovet utan anmärkning för att vid eventuell senare hälta kunna utreda ordentligt med dyra undersökningar som försäkringen då kan täcka. Han är ju inte direkt purung längre.
Har ni några tips på hur jag kan förbereda hästen inför böjprovet? Tips på saker man kan göra för att eliminera riskerna för att han visar hälta? Alla tips mottages!
(har redan fått en par av veterinären men önskar fler tips)
Hälsningar "den nervöse"
I mitt egoistiska tänkande skulle jag vilja få hästen att gå igenom böjprovet utan anmärkning för att vid eventuell senare hälta kunna utreda ordentligt med dyra undersökningar som försäkringen då kan täcka. Han är ju inte direkt purung längre.
Har ni några tips på hur jag kan förbereda hästen inför böjprovet? Tips på saker man kan göra för att eliminera riskerna för att han visar hälta? Alla tips mottages!
(har redan fått en par av veterinären men önskar fler tips)
Hälsningar "den nervöse"