Lyckan e total, 6 stoföl! Av rasen Basjkir.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Flying High
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 3 058
F

Flying High

Vi har 7 sto som ska föla. Vi har fått 6 stoföl av 6 fölningar, vad ska det bli av den sista?

Det är lite lättare med sto än med hingstungar.

Vi fick två bebisar i går, de är för söta. Bägge hade hela halsen full med vilttecken!!

Jag väntar även på halvblods stoet som ska föla vid midsommar. Hon fick en hingst i fjor. Håller tummarna för att även hon ska få ett sto.:D

Sv: Lyckan e total, 6 stoföl! Av rasen Basjkir.

Vad kul grattis till alla föl!!!!

Basjkir är väl en ras som är allergivänlig?
Har ni haft några allergiker nere hos er som provat om de tål hästarna eller inte?

Vi har 7 sto som ska föla. Vi har fått 6 stoföl av 6 fölningar, vad ska det bli av den sista?

Vi fick två bebisar i går, de är för söta. Bägge hade hela halsen full med vilttecken!!

Jag väntar även på halvblods stoet som ska föla vid midsommar. Hon fick en hingst i fjor. Håller tummarna för att även hon ska få ett sto.:D

Ah, ni maste lagga in bilder!! :bump:

Ja, vi har haft allergiker som har provat, o det är lika förvånande för både de o oss, att de inte får reaktion. :D

När de som är allergiska ska rida är det någon slags skräck blandad förtjusning när hästen börjar gå. De har i regel aldrig varit nära ett så stort djur!:)

Jo, jag tänkte lägga in bilder, men jag måste hinna ta de först:D

Jag gör det så fort jag hinner. Alla bebisar går i samma hage, det är som en tavla när alla småttingar springer runt o busar!!

Man får inte mycket gjort ska jag säga!!:o

Vilken full pott!
Fast jag gissar att den siste blir en hingst. :angel:
Lite bilder på de små?

Jag ska ta närbild på vilttecknen, så du får se ordentligt. Det är som kamoflage, det ser ut som om man har stänkt en annan färg på de. En del som aldrig sett det förr, tror att hästarna är svetta!:D

En del tycker det ser ut som om det är ett leopard mönster, men jag vet inte.:angel:

Mmmmm en hingstunge hade ställt till det, men man kan inte ha hur mycket flyt som helst!:D

Jag lovar ta bilder........

:devil: hi hi, de som är kvar som ska föla blir hingstföl;)
Bilder vi jag ju se annars får jag väl komma och titta på de rackarna. Har du de på bete eller när ska de släppas på bete?

systeryster:D

Åhh, tack ! Det har jag aldrig sett förut ! Vad häftigt det ser ut !

Grattis till fina fölen !

vad häftigt!!

tack för visade bilder.. nu har ja lärt mej nå nytt idag oxå ;)

Vad häftigt mönster! Är det inte basjkirhästar som kan tölta också?

Nu har jag äntligen haft tid att ta lite kort:

http://www.pixbox.se/alb419246

Det är kort nummer 2 o 3 som visar vad vilttecken är o hur de ser ut:D

Vad häftigt!! :love: Ser verkligen coolt ut! :banana:

Grattis förresten till fölen! Är det du som tar alla stona? och lämnar bara hingstar till oss här hemma? :angel: :D

Vilken lycka! När väntas det 7:e fölet?

Eftersom att många verkar tippa på att det är en hingst, så måste jag ju gissa på ett sto. Men det hade nästan varit för bra för att vara sant. :)

Tack! Det är hur mysigt som helst med en sådan bebishage.:love:

Jag har föl som är ljusfux, o då är vilt-tecknen lite mörkare röda.

Jo, de kan tölta. En av de viltfångade som kom för 8 år sedan töltade av sig själv, som den hoppryttare jag är så under höll jag inte gången på henne...... Hon töltar inte idag. Inte av sig själv iaf.

Men jag fixar inte att sitta o träna på gånger, det ska vara skritt trav o galopp:o

Här var en tjej en sommar (islandsryttare) Hon var ute o töltade med allihop.:banana: Men hon fick jobba med en del, får jag säga.

Senast ändrad av en moderator:

Jo, de är mysiga:love:

Jag skulle vilja ha ett sto till, e de för mkt begärt:angel: de mitt Maraton sto, hon e betäckt med Cardento.

Hoppas inte alla stona hamnar här, tycker faktiskt ni kan få några:o

Basjkir stoet går tre veckor till skulle jag tro, men vi får se vad det blir.

Ja, vi har haft allergiker hemma som har provat, vi har sålt en del hästar till hästallergiker också.

Det är lika spännande varje gång, o de går fram o luktar med skräckblandad förtjusning!

Någon super allergisk mot vanlig häst, har fått rodnad på halsen, men de provade igen efter någon vecka o då gick det smärtfritt!! De kom o red många gånger sedan.

Vi var med i Sydnytt med en småländsk familj som var superallergisk!!! Mamman var helt salig o dottern ska vi inte prata om, hur glad hon var.:D

Vad söta, verkligen läckert med vilttecknen! Vem/vilka är pappan?

Liknande trådar

Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 277
Senast: Habina
·
Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som... 2
Svar
29
· Visningar
7 139
Senast: andover
·
P
Avel Undrar om det är någon som har svaret på min fråga gällande 9-dygnsbrunst. Mitt sto fölade natten till den 17/6, fick ett stoföl, både...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Mitrolle
·
A
Avel Har blivit erbjuden att låna ett avelssto. hon är tävlad msv-dressyr, 7-7 i hopp på kvaliten enl asvh (fast ägarna sa 8-8:o)...
Svar
11
· Visningar
1 105
Senast: anni0301
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer