Lurvig schäfermage???

K

KaZa

Min fina schäfertik har alltid haft en så fint rosa mage, men efter sin första kull valpar har hon blivit :o mkt hårig. Vit päls över hela magen och tuttar. Tuttarna har dessutom ändrat färg från rosa till nästan svart. Det var nu snart 4 månader sedan kullen kom. :confused: Varför, någon som vet?

INGEN som har hört något liknande? Uppfödare, var är ni? Måste jag ringa till min tiks uppfödare med en sådan pinsam fråga. :D

Men min har ju varit hel bar på magen. Nu är det massor av vit lurv. :confused: Jättemysigt förstås, men varför? :p

Ja, en del platsliggning har det ju blivit! :D Eller kanske utvecklade hon ett skydd när valparna var som mest hungriga, lite vaddering!? :angel:

Nu är det inte schäfer jag har utan tax, men när mellantiken fick sin första, och hittills enda, valpkull i somras mörknade tuttarna. Valparna levererades i augusti och sedan dess har tuttarna fått varit någorlunda ifred (bortsett från den första tiden när valpen vi hade kvar skulle "avvänjas"). Tuttarna har ljusnat en hel del sedan dess, men de är fortfarande inte så rosa som de var innan hon valpade.

:banana: Sandra :banana:

Liknande trådar

Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
1 061
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 393
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Jag har en Papillon tik på snart 12 år, hon har haft en del otur och behövt opereras 5ggr. Vi har verkligen gjort allt för henne, hennes...
Svar
17
· Visningar
2 358
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat