Sv: Lurad här på Buke..
Hahaha... Många tolkningar, missuppfattningar osv var det här!
Jag får väl försöka förklara så att alla förstår då...
-Ja, jag satte in pengar på ett konto, utan att veta vad säljaren hette, dumt och naivt kanske, men iaf är det ju kontoinnehavaren som har fått pengarna och inte har rätt till dom, så det är ju hon som skall betala tillbaka dem isf om inget paket kommer. Och att få reda på ven som innehar kontot är ju inte så svårt.
Jag betalade in pengarna direkt på hennes konto utan att fått sakerna eftersom det inte handlade om så mkt pengar. Pratade med en bekant som har jobbat på posten en massa år och enligt henne så var detta det enda sättet om jag inte ville betala en massa andra kostnader.
Att det sen var så att säljaren kallade sig ett namn medan kontonumret tillhörde nån annan kan ju innebära att säljaren egentligen var den som innehar kontot, men hon angav ett annat namn till mig för hon kanske trodde att jag inte skulle komma på henne. I och med att hon sa att hon såg att pengarna kommit in.
Det här med att vi "nystade i " vart paketet tagit vägen, var väl att säljaren spelade att hon desperat sökte efter paketet, när det i själva verket inte var så.
Dum och naiv? -Kanske, men lurad kallar jag det iaf. En dum och naiv människa kan man ju också lura.
Man tror ju inte att nån vill smutsa ner sig för småsummor, när man då dessutom kan få reda på vem som har kontonumret. I slutändan visste jag att jag skulle få reda på vart pengarna tagit vägen, så den dumma och naiva personen må vara säljaren, som trodde att sanningen inte skulle uppdagas.
Jag skulle ringa kontoinnehavaren i måndags eftersom vi pratade förra veckan och kom överens om att hon skulle kolla upp min insättning. Först när jag ringde tryckte hon upptaget, sen svarade nån utan att säga nåt och la sen på, slutligen var det ingen som svarade när jag försökte ringa. Det kändes som om hon sket i att svara för att det var jag som ringde. Skrev då ett pm till säljaren här på buke och meddelade att jag tänke gå till Kronofogdemyndigheten för att ansöka om betalningsföreläggande på kontoinnehavaren om jag inte fick pengarna till på fredag och att det då var säljaren sak att ordna att jag skulle få tillbaka dem. Konstigt nog ringde kontoinnehavaren upp mig fort som attan och sa att hon skulle betala tillbaka pengarna. Jag tror att säljaren eg. är densamma som kontoinnehavaren, men att hon angav ett annat namn här för att jag inte skulle få reda på vem hon var.
Denna tråd skapade jag inte för att nån skulle tycka synd om mej och inte heller för att få höra åsikter om huruvida jag varit naiv och lättlurad eller ej, utan för att göra alla uppmärksamma och inte göra samma misstag eller råka ut för samma personer, alltså att HJÄLPA varandra att undvika det!