Lurad?! ...besviken...

Status
Stängd för vidare inlägg.
mycket pengar för ett träns överhuvudtaget tycker jag :smirk:

Jag har pratat med henne, mååånga gånger! :crazy: Första gången sa hon att det visst var äkta, för hon hade köpt det i sin ridsportsbutik, sen hävdade hon att hon köpt det i god tro och sålt det i god tro så därför var det mitt fel?!
Det var ju precis ett sådant träns som jag ville ha, så jag blev så glad när jag såg annonsen, men det har jag fått äta upp 1000 gånger nu :mad:
Men vill hon ha krig så ska hon få det, den lilla jäntan! :devil:

Hon har fel. Visst är det så att man köper en vara i befintligt skick om den är begagnad, via tex internet eller på aktion. Men du har rätt att reagera om det är något allvarligt fel. Tex när man köper en begagnad videospelare och upptäcker att den inte har något i sig, mao har stora brister. Du köpte ett träns som ägaren sa var i ett visst skick och av ett visst märke. Du får ett trasigt träns i fel märke och ett par tyglar som nästan är helt utslitna.

Hon har sagt att det är en sak men skickar ngt annan, med vetskapen om att hon ljuger dig rätt upp i ansiktet. = Bedrägeri.

Ge dig inte utan kamp! :cool:

Du har ju hennes adress, hon lär ju knappast flytta pga detta så det är bara att köra på- låt inte den lilla jäveln komma undan !

Skumt detta...

Det ligger en annons, utsatt idag, angående ett exakt likadant träns du beskriver med gummityglar. Konstigt att det ligger utlagt fortfarande då du köpt det redan...

jo, jag såg det.. Men mitt var ett svart träns i strl full... Skickade just iväg ett mail där jag hotade med att hänga ut henne, och har hon inte svarat nu så ska jag faktiskt ta och göra det!

Apropå att hänga ut

Såg en mycket underlig sak på annonssidorna. Hittade två annonser inlagda av person A som varnade för att köpa saker från, vi kan kalla henne, säljare B.

Men, nu till det skumma. När jag tryckte på länken "annonser från samma annonsör", alltså, jag ville se fler annonser från person A kom det upp även annonser från säljare B i den listan.

Det var synnerligen lätt att få intrycket att person A som varnar för säljare B egentligen är samma annonsör. Skumt! eller vilka är lurade här?

Nääää!
Ring och hota med polisanmälan om hon inte ger dig pengarna tillbaks omedelbart! sånt ska man inte få komma undan med, och 1000 kr för ett sk*tträns skulle iallafall jag aldrig svälja!

Ni får inte lov att hänga ut någon på annonssidorna!!!!! :mad:

Annonssidorna är till för annonser, inte för att kriga på!!!

Det finna säkert fler träns av det här märket ute på marknaden. Tänk på att ni misstänkliggör någon oskyldig nu! :mad:

Att det finns en bild hjälper inte mycket. Lika stor risk då som utan. Bilden kan hon/han ju ha hittat på nätet eller var som helst.

För mig har det funkat bra både att sälja och köpa, men det är synd att det finns rötägg som förstör det för allt och alla.
Ska själv iväg idag och hämta en hoppsadeln på bussgods så vem vet det kanske går åt skogen det med, men det hoppas jag verkligen inte.

Fy faan vad dålig stil!

När man köper på annons utan bild riskerar man ju alltid att det någon beskriver på ett sätt inte motsvarar ens förväntningar eller så, men jag tycker ändå att mna måste försöka vara så ärlig som man bara kan.

Jag har själv köpt saker här på Buke, bland annat en sadel vilket var himla pirrigt då jag satte in pengarna på tjejens konto innan jag fått grejorna, men allt kom som lovat och var i enormt bra skick, bätre än hon lovat. Däremot var sadeln kanske inte exakt så som jag trodde i övrigt, men det var inget som hon hade gjort något åt, den var helt enkelt tillverkad så.

Tycker du ska försöka få tag i tjejen och få dina pengar tillbaka eftersom det inte är alls vad du trott att du köpt.

På vårt bibliotek finns en konsumentrådgivning, jag tycker du ska kolla var du hittar en sådan där du bor och kolla med dem vad som gäller!

Vi vet nog alla att man inte ska använda annonssidorna till något annat än annonser. Men då det är flera som blivit lurade så måste ju den informationen komma fram så att inte andra blir lurade också. Jag har ett flertal gånger frågat varför det inte finns någon sida där man kan dela med sej av både bra och dåliga, köpare och säljare. Fanns det en sådan så skulle vi slippa att annonsera på annonssidorna.

Re: Apropå att hänga ut

Det var jag som la ut varningsannonserna (tog bort dem nu efter snuffsan sa till), men hur menar du att jag (A) och B skulle vara samma person? De enda andra annonserna jag har ute gällen täcken? :confused:

Nu har jag pratat med henne och hon har gått med på att häva köpet, så jag ska skicka ner tränset imorgon, så fort hon sätter in pengarna på mitt konto. Hon hade tydligen också köpt det här på buke, så hon hade blivit luras i sin tur sa hon. Hoppas man kan få tag i de oseriösta fiskarna på annonssidorna, det är ju så mycket roligare när det är seriöst! :smirk:

Hon hade tydligen också köpt det här på buke, så hon hade blivit luras i sin tur sa hon.

Är detta en ursäkt till att lura andra människor? Att man själv blivit lurad alltså? :smirk:

Ja det tycker jag med.Sitter och rider med ett träns för 200:- :D
Skulle inte lägga ut mer.
Men om man vill ha ett märkes träns så kanske man vill lägga ut 1000:-

Ge henne ett krig :devil:
Hon har ju ljugit för dig och sagt att tränset var i ett jätte bra skick.
Och det var det ju inte :mad:
Ring henne och säg att du tänker anmäla henne om hon inte ger dig dina pengar tillbaka.

Det är sådanna osm henne som får en att vela på om man skall våga köpa via nätet eller ej.
Jag har haft tur*phu*
Men jag begär fotto innan köp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka