lungnande till min katt?

U

uthasego

hej. Jag har ett litet problem som jag tänkte att jag skulle fråga om här.
Jag har en katt som är ca 1 år, jag bor på en skola men åker hem till mina föräldrar ibland vilket tar ca 3 timmar med buss.
Jag har rest med henne innan i transportbur men hon skriker ungefär hela tiden.
Och det är inte tyst utan hysteriskt och hon slutar inte.

Det är mkt bussbyte så om hon precis har lugnat ner sig så händer det något snart igen och hon börjar igen.

Det är lite pinsamt när hon skriker och jag tänker mest på de andra som åker buss/ eller om jag tar tåg. Dom brukar bli irreterade eftersom det hörs i hela bussen.

Då undrar jag, finns det lugnande man kan ge till katt under transporter?
Jag antar att det inte går att få tag på receptfritt så måste jag ta mig till en vetrinär då?

TACKSAM FÖR SVAR

mvh nicole

Sv: lungnande till min katt?

Det finns lugnande att få på recept hos vet, men prova det någon gång innan resa för vissa katter blir tvärtom helt hystriska av det.
Sedan kan det hjälpa med feliway-spray (köps hos vet) i buren och hela buren bör vara täckt, tex med ett tygöverdrag. Oroliga katter vill inte se omkring sig, de vill ha en mörk, trygg grotta att gömma sig i.

Sv: lungnande till min katt?

Jo, det finns lugnande medel (på recept) men jag tvivlar på att det hjälper mot jamande, då får du droga henne bra mycket.
Tycker också du ska testa med mörkt skynke.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 408
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 951
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023