Lukta hundgodis..

Ni som går runt med rå köttfärs i fickan, hur tänker ni kring hygien? Eller låter ni djuren äta ur påsen utan att nudda det med händerna? Långpromenad en varm sommardag med rå köttfärs i fickan känns sådär.

Jag skulle definitiv vilja tvätta händerna efter att ha hanterat rå köttfärs.
Jag är inte så bekymrad, nötfärs känns inte så ofräsch att hantera och åtminstone för mig så är promenaderna oftast inte längre än en timme, och innan dess är det slut 😂 och jag tar bara lite I taget med några fingrar, så det blir inte så kladdigt.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag är inte så bekymrad, nötfärs känns inte så ofräsch att hantera och åtminstone för mig så är promenaderna oftast inte längre än en timme, och innan dess är det slut 😂 och jag tar bara lite I taget med några fingrar, så det blir inte så kladdigt.
Jag är en sådan som petar mig själv mycket i ansiktet och skulle dessutom tycka det vore ohygieniskt att ta på mobilen, dörrhandtag osv efter att ha hanterat rått kött utan att tvätta händerna efteråt. så för mig är det förvånande och inget jag skulle göra.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag är en sådan som petar mig själv mycket i ansiktet och skulle dessutom tycka det vore ohygieniskt att ta på mobilen, dörrhandtag osv efter att ha hanterat rått kött utan att tvätta händerna efteråt. så för mig är det förvånande och inget jag skulle göra.
Jag förstår att vi är olika. Jag tycker att jag pillar och grejar och tar på allt möjligt när jag är ute - inklusive gräver i jorden, plockar med mig inredning till terrarierna, kanske bänder en död mus, rutten fisk eller något annat obehagligt ur munnen på hunden om jag måste och nöjer mig med att torka händerna i gräset eller kanske skölja dem i älven efteråt. :o :D Lite köttfärs känns helt okej för mig!

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
554
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?