Lukta hundgodis..

Trasten

Trådstartare
Ni som ger hunden godis på vardagspromenaderna. Har ni några speciella strategier för att inte börja lukta fishy? Har ni godis i fickorna på alla jackor eller har ni nån speciell behållare eller hur gör ni?

Har en tub räkost i fickan. Den luktar väl om en stoppar dit näsan men inte annars. Sen har jag en liten bältespåse med små stinkiga gottisar. Tycker dock doften går bort från fingrarna ganska fort. Nu går jag ju bara med godis i fickorna i kläder som jag kan torka av mig på. Har ju en dreggelhund så fräsch doft kanske kvittar.

Jag har separata kläder.
Hundkläder(som jag oftast går i på fritiden) samt vanliga kläder jag byter till om jag ska träffa någon.

Har godiset rakt i fickorna är svaret.

Sommartid har jag ett mobilbälte jag lägger godiset i om kläderna saknar fickor.
Använder även detta bälte enbart vid hundaktiviteter och går inte med det på gymmet eller stan :)

Har hundgodiset direkt i fickan även på finare kläder, och undviker godis som luktar för mycket. Brukar ha sådana där miniben man köper på burk, de tycker jag luktar minimalt särskilt när de legat ett tag och torkat lite. Eller torkad lunga/torkad kyckling i kuber, tycker inte heller att den luktar särskilt mycket.
Vissa godisar stinker verkligen satan så de brukar bara köpas en gång eller tas med enbart på träning där jag använder en träningsväst.

Har hundgodiset direkt i fickan även på finare kläder, och undviker godis som luktar för mycket. Brukar ha sådana där miniben man köper på burk, de tycker jag luktar minimalt särskilt när de legat ett tag och torkat lite. Eller torkad lunga/torkad kyckling i kuber, tycker inte heller att den luktar särskilt mycket.
Vissa godisar stinker verkligen satan så de brukar bara köpas en gång eller tas med enbart på träning där jag använder en träningsväst.
De minibenen kör vi också med. Såååå bra! Lätta att dela till liten valp :)

De minibenen kör vi också med. Såååå bra! Lätta att dela till liten valp :)
Ja verkligen! För oss med små hundar är det perfekt. Många godisar är alldeles för stora när man behöver ge mycket, exempelvis håller på att skvallerträna. Det går åt en del och de blir snabbt tjocka om man ger för stora bitar! Och valparna har svårt att tugga i början.

Tack för svar. Jag ska nog inte oroa mig för mycket för hundgodislukten men även leta efter en magväska.
Själv har jag uselt luktsinne och är van vid alla lukter som hör hunderiet till, så kändes bra att fråga er.

Ja verkligen! För oss med små hundar är det perfekt. Många godisar är alldeles för stora när man behöver ge mycket, exempelvis håller på att skvallerträna. Det går åt en del och de blir snabbt tjocka om man ger för stora bitar! Och valparna har svårt att tugga i början.

De små benen är perfekta. Men min hund svarar bättre på sitt vanliga torrfoder. Dock tar det längre tid att tugga och hon sätter dem i halsen ibland när hon blir för ivrig på nästa repetition.

Claes Ohlsson har något som kallas för Träningsgodis som också är mjuka små ben. Min hund älskar dem! Men lite dyrare och även lite sämre lukt.

Jag har hundgodiset i påse i fickan och försöker hålla det i byxfickor istället för jackfickor (tvättar mina byxor oftare än mina jackor). Min mor har extremt(!) bra luktsinne och har aldrig sagt något om att jag luktar hundgodis trots att hon märker direkt när jag öppnar en påse, så jag räknar med att det är lugnt :D

Jag brukar ofta köpa det vanliga hundgodiset som kallas för leversnittar eller favoritgodis och man ser i alla affärer, just för att det är torra bitar som nästan inte grisar ner i fickan. Går ju att bryta sönder i ganska små bitar också. Hunden tycker om det även om det inte är hennes favorit, jag köper andra sorter också ibland men då får jag ha det i påse eller liknande.

Nu är inte jag så brydd om det där, men brukar köra typ torrisar eller torkat kött bara rätt ner i fickan. Varken luddar eller kladdar.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag ger Sjöbogårdens minihjärtan. Delar dem ofta på mitten. De torkar snabbt och då luktar de ingenting.

Det var det enda godis Torsten godtog när jag tog hem honom och jag har fortsatt eftersom han är så förtjust i dem.

Jag har ofta med mig rå köttfärs, det passar både hund och katt. Det brukar jag ha i ett litet öppet foliepaket i fickan bara. :). Även Mjaus gottebitar har vi just upptäckt, de är ganska lagom för hunden tycker jag men lite för stora för kisse om man ska ge ofta. De får ligga direkt i fickan!

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
554
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 902
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?