Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Däremot vill vissa apotekare att vetten ska ange var licensen finns och kan tjura ihop över en sån sak.
Både Vetranquil och Sedalin är licenspreparat. Den aktiva substansen är, precis som i Plegicil, acepromazin. Din veterinär kan enkelt söka licensen, det tar bara några dagar. Därefter är det fritt fram att skriva ut dessa prep.
Alltså, nej. Men det förenklar för apoteket om veterinären skriver på vilket apotek licensen finns. Även om så inte görs ska apoteket kunna fixa detta via databasen, men det kan bli sura miner hos vissa bakåtsträvare ibland.
Jag sa till båda att som jag förstått det behövs lincens till Vetranquil, då det var det jag frågade om vid ett par tillfällen. Men deras svar är: det finns inte något som heter så. Antar att då är det bara att få tag på någon veterinär som vet var det är och har lust att söka licensen...
Nej, det är inte alls trixigt. Vetten fyller i en blankett, lämnar den till apoteket och vips!
nån som vet vad de kostar? när ja hämta hem henne vart hon pleggad för att ens kunna lasta henne. nu ska hon hem igen o fundera om man ska plegga henne då eller ska man försöka med andra metoder?
kom gärna med tips o råd..