Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det fungerar fantastiskt bra.Ni som har sådana, vad är era erfarenheter?
Det gäller att skaffa en högkvalitetspump och så skall det vara en inverter.Jag avskyr dem. Det låter för mycket och det blir dragigt.
Det gäller att skaffa en högkvalitetspump och så skall det vara en inverter.
De billiga fungerar bra vad gäller värme men bullrar och vibrerar.
Mycket kan göras genom att ställa utedelen en bit från huset.
Men man skall inte glömma att titta dB för pumpen då det är mycket olika för olika pumpar.
Jag är extremt ljudkänslig men mammas och pappa hade en Mitsubishi inverter och den märktes inte av alls. När det gäller draget så får man försöka se till att den sitter så att inte det drar där man kanske sitter mycket mmJag vet inte vad det är för sorter, varken den förra eller nuvarande för jag har inte tittat efter. Jag vet inte om det spelar så stor roll eftersom jag i princip har noll tolerans för drag och onödiga ljud och tvivlar på att någon klarar mina krav. Den jag har nu är ganska tyst men för mig är det ändå för mycket.
Det är ju så att har man bestämt sig för att nåt låter för mycket så kan även ett värmeljus eller en vedspis "låta för mycket".Jag vet inte vad det är för sorter, varken den förra eller nuvarande för jag har inte tittat efter. Jag vet inte om det spelar så stor roll eftersom jag i princip har noll tolerans för drag och onödiga ljud och tvivlar på att någon klarar mina krav. Den jag har nu är ganska tyst men för mig är det ändå för mycket.
Det är ju så att har man bestämt sig för att nåt låter för mycket så kan även ett värmeljus eller en vedspis "låta för mycket".
Ja det gjorde jag men bara lite, det är många faktorer som samverkar men vi ska ha klart för oss att efter en invänjningsperiod så sorterar hjärnan bort ljuden som först upplevs som mycket störande när det gäller statiska ljud med samma frekvens.Ljudtrycket (ljudstyrkan) är bara en av många faktorer som avgör hur störande ett ljud uppfattas, och inte ens den viktigaste faktorn. Men jag tror McG överdrev litet för att tydliggöra.
Ja det gjorde jag men bara lite, det är många faktorer som samverkar men vi ska ha klart för oss att efter en invänjningsperiod så sorterar hjärnan bort ljuden som först upplevs som mycket störande när det gäller statiska ljud med samma frekvens.
Och jag är högkänslig när det gäller människor och djur, sk. ESP. Man lär sig hantera det, stänga av och filtrera bort när det blir för påträngande. Jag var också högkänslig ang. ljud tidigare men det går att filtrera även detta genom att helt enkelt skita i att lyssna och låta kroppen stänga av. Tidigare i livet kunde jag inte sova om det var nåt oljud, subtilt eller högljutt men numera sover jag lika bra i ett tyst bergrum som om jag har E-4an som närmsta granne.En sån faktor är hur känslig man är. Det är väl cirka 20% av befolkningen som är högkänsliga. Jag hör till dem. Det är inte bara ljud som jag upplever som jobbiga.
Jag kan också stänga av men blir onödigt trött av att hela tiden ha ett påslag av stimuli utifrån. Det gäller inte bara ljud och lukter (som kan orsaka att jag nyser kraftigt, eller får huvudvärk), jag kan även bli trött av att umgås med människor jag tycker om.Och jag är högkänslig när det gäller människor och djur, sk. ESP. Man lär sig hantera det, stänga av och filtrera bort när det blir för påträngande. Jag var också högkänslig ang. ljud tidigare men det går att filtrera även detta genom att helt enkelt skita i att lyssna och låta kroppen stänga av. Tidigare i livet kunde jag inte sova om det var nåt oljud, subtilt eller högljutt men numera sover jag lika bra i ett tyst bergrum som om jag har E-4an som närmsta granne.