lufthansa, handbagage

LadySara

Trådstartare
Ska ta en liten tripp till Frankrike å kika lite trav här sista helgen i januari.
Behöver hjälp då jag tycker det står lite luddigt. att ja får ha en vanlig kabinväska med max 8kg det har jag kommit fram till men får jag även ha en handväska? och kan man då vräka på med en rätt rejäl?

nån som rest med Lufthansa och vet?

Ska ta en liten tripp till Frankrike å kika lite trav här sista helgen i januari.
Behöver hjälp då jag tycker det står lite luddigt. att ja får ha en vanlig kabinväska med max 8kg det har jag kommit fram till men får jag även ha en handväska? och kan man då vräka på med en rätt rejäl?

Ja en kabinväska och en mindre handväska (som ryms framför stolen)

så ryggsäck går bort va?

Den räknas som handbagage i de flesta fall :) Den ska vara väldigt liten för att de ska ta den som handväska.

(jag får dock ofta med mig både ryggsäck och stor kamera väska men då innehåller det datorer och kamera + grejer så även när de frågar säger de bara ok när de vet vad det är).

Du får oftast ha ett extra "personal item" som kan vara en liten väska, t.ex laptopväska eller kameraväska, men kanske inte vräka på med en rejäl sådan. Typ väska, men inte bagage.

air-new-zealand-cabin-baggage.png

• Gilla
Reactions: Sar
Jag har rest flera ggr med denna som handväska (plus en kabinväska på hjul med maxtillåtet mått).

gympa5.jpg

walkbackpack.jpg

Så länge man lägger det framför, under stolen. Sällan folk gör det bara.

Själv reser jag superlight men tvingas ändå ofta ha den ryggsäck jag har som totala handbagage (inom alla tillåtna mått och vikter) vid fötterna för att folk har både kabinväska och annan större väska än handväska och ska ha allt i utrymmet ovanför.

Betala för incheckat om ni vill ha så mycket som möjligt med.

Hälsning Sur-Kirre

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 863
Senast: Oh_really
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 688
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka