Trådstartare
Hur hållbara är luftkuddarna i wintecen?? har tänkt att köpa mig en wintec med cair men funderade på om själva "luftkuddarna" går sönder hur gör man då?? är det bara att lämna in till en sadelmakare så dom sätter in en ny eller hur fungerar det?? kan man byta ut luften mot till ex ullstoppning om man vill byta om några år?? :banana: :banana:

for guds skull kop inte en sadel med luftkuddar. alla jag kanner som kopt sadana har blivit grymt besvikna pa forst sjalva luftputan och sedan pa saljarna da de fatt noll och ingen hjalp vid reklamationer.

en ullstoppad sadel vinner i alla lagen

Har två luftstoppade Bates.

Helt kanon. Man har ett par års garanti på luftkuddarna. Om de skulle gå sönder får man lämna in sadeln till en speciell sadelmakare som har utrustning att laga dem. Det ordnar återförsäljaren.

Luftkuddar ger ett mycket jämnare tryck över ryggen som man aldrig kan komma i närheten av med en ullstoppad sadel.

Har haft mina sadlar i ett halvår och tycker att det fungerar helt perfekt.

Har flera Wintec. Både en billigare och två dyrare. Det var räddningen för oss. Sadelproblemen försvann.
Har provat många olika sadlar hos olika handlare. Den äldsta jag haft har är nu 5 år gammal.
Vet många som går över till den eftersom man kan byta järnet + att den ligger bra på många hästar.
Är inte rädd för att luften ska försvinna...Finns garanti.
De som jag mött som varit negativa har bara pratat om den gamla Wintec (nylon) och inte de nyare. Fast alla gillar inte Wintec och den passar inte alla hästar. Varför finns det så många sadelmärken? :D

Mitt råd: - Köp! :bump:

PS! SE till att du handlar sadel där du kan få hjälp med tillpassning! eller be någon kunnig om hjälp...

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Fordon Golf kombi 1,9 TDI 2008 Bakluckan går inte att stänga, jo den går att fälla ner, men låsklykan vill inte låsa. Låsklykan är i öppet...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: movi
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 375
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025