Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle ha tagit Corlensky. Han har ju den berömda stostammen Ueva Bird, som har gett ett stort antal tävlingshästar i svår hoppning och svår dressyr.
Det beror väl på stoet vad man väljer för hingst ? Jag skulle inte välja LC till ett lågställt sto. Och inte CG till en med alltför het skalle.
CG är ingen dussinhäst och han är inte i aveln för att göra snälla skogsmullar. Jag är inte det minsta tveksam till hans ridbarhet.
*delvis knapplån*
Men det är jag!! Usch så han såg ut på bruks, dessutom är fädernet - kapabla utöver det vanliga - men utrustat med dålig ridbarhet.
Problemet i Sverige är att "alla" skogsmulleavlare tar första bästa poppis hingst och tänker inte längre än näsan räcker (inte riktat mot dig!) . Corlensky G har kanske sin plats i prestationsaveln, hur många av hans föl tror du hamnar i rätt händer?
Dussinhäst eller inte, jag betäcker inte med honom, så är det. Varför skulle jag det när man kan betäcka med - i mina ögon - bättre hingstar? Vi betäcker åtminstone ett sto med Stalypso tex, mycket bra gång, mycket hög hoppkapacitet, bra ridbarhet/temperament samt otroligt fina föl.
Avel kostar i mina ögon för mycket för att lägga pengar på ett så stort frågetecken som CG. Även Stalypso är relativt oprövad men har alla andra kvaliteer plus en mycket fin första fölårgång.
Men det är vi det.......
För mig måste CG bevisa mer än bra typ + gång och förnuft nog att välja att hoppa istället för att krascha rakt in i ett hinder. Såg "hinder incidenten" alla pratar/pratade om och var inte imponerad......
M