Lösspringande hund...

Fraggel_Tess

Trådstartare
Vad gör man med en hund som springer lös i mark och skog? Dennes ägare skiter fullständigt i det då det har ringts ett antal ggr om detta. Jag tycker synd om hunden i fråga och hade jag inte haft hund hade jag erbjudit mig att ta hand om den. Risken för att den blir påkörd är stor då han springer varje dag flera kilometer längs en ganska trafikerad väg och är hos mina föräldrar i stort sett varje dag.

Det är självklart inte hundens fel en schäfer kräver stimulans och motion. Det är en omplaceringshund och jag tror inte den fick det mkt bättre :cry:

Det kommer inte bli kul den dagen mammas hund börjar löpa :crazy: Det blir till att hålla tiken inne!

Börjar bli trött på människor som skiter i sina djur. *Grr*
Den här ägarn i fråga har en drös med katter som brukar komma hit med jämna mellanrum och ge sig på mammas katter.

Var bara tvungen att skriva av mig...

Ta hunden och åk in med den till polisen. Brukar inte uppskattas av ägaren och sen tror jag det finns en gräns på hur många gånger hunden kommer in att polisen agerar på något sätt.
Katterna är lätt..skaffa en hagelbössa...
/absolut

Som sagt fånga in och ta till polisen, snart är det kopeltvång oxå (eller är det redan nu?) så de är nog så illa tvugna att göra något...
Ja katter, om man vill väna om gransämjan så släng vatten på dem... ;) Annars är hagelbössa effektiv...

Har sagt till min mamma att koppla hunden varenda gång och sedan ringa ägaren. Han är lat och lär tröttna efter tag att hämta hunden varje dag!

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: igbest
·
Hundträning Min mamma gick plötsligt bort i söndags och jag har därför hennes 4-åriga mittelspitz hos mig just nu. Han har i princip aldrig lämnats...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
22 361
Senast: Vassi
·
Övr. Hund Nu var det länge sen jag skrev här på hund, och gammelschäfer har varit död ett tag. Men en fråga till er hundjoggare därute - kan ni...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: Lager
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 496
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar