FannyN

Trådstartare
Jag tror min ena katt fått löss.När jag borstar kommer det små svarta djur och flyger iväg?? Kritvit långhårskatt,kliar sig inte får gå ut när han vill.
Önskar akut tips!!!

Hur håller man öronen rena på en katt???

Tacksam för hjälp.Är nybörjare på katter.

// Åsa

Sv: Löss????

Löss ger klåda och flyger inte. De enda jag kan komma på som uppfyller kriterierna är blomflugor : ). Vad de gör på din katt, vet jag däremot inte..
Löss är så små att man knappast ser dem utan förstorningsglas, loppor kan man dock se. Är du säker på att de flyger och inte hoppar? Loppor brukar också ge klåda.
Om du ser att det är kladd i öronen på katten kan du göra rent med vanliga örontops. Kolla bara att det inte är svullet och massor av kladd, då är det en öroninflammation som behöver bahandlas med antibiotika.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 158
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 408
Senast: Kaching
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka