SkorpSmulan

Trådstartare
Nä fy f*n! Nu har jag hittat löss på jyckarna igen. :eek: :( Bara att behandla en gång till. (Dom hade i mars förra gången)
Måste man behandla ALLA hundar i deras närhet, även hundar dom träffar väldigt sällan, för att det inte ska gå runt runt? Det är ju svårt att veta vem som smittat vem.
När jag ringde veterinären förra gången sa dom att det inte smittar till eller från något annat djur, men sen var det en kompis som hade hört om en hund som blev smittad av en igelkott. Nån som vet mer om det?
 
Sv: Löss

Är det ingen som vet något om löss?
Jag har bara hittat på den ena men båda kliar sig. Då bör man väl behandla båda ändå? Förra gången kröp det mängder på båda.
 
Sv: Löss

Tryck på båda två frontline, tigusspraya deras sovutrymmen, bilen etc.
och be dina hundägande bekanta kolla igenom sina hundar.
 
Sv: Löss

Tryck på Frontline engång i månaden så är du säker att du inte blir smittad av andra men det är jätte viktigt att man sanerar hundens omgivning. Skaka och tvätta sängplatsen ordentligt.
Löss/loppor kan även överleva ute i trädgården nu när det är varmt o lite fuktigt. Om hundarna ligger på samma ställe ute varje dag så kan man spraya även där.
 
Sv: Löss

Åkej vad bra. Veterinären sa förra gången att man bara behövde dammsuga lite. Det lät inte så noga. Dom sa även att dom dör på en gång utanför hunden.
 
Senast ändrad:
Sv: Löss

Tigusspray brukar jag beställa från häromis, men det kan finnas även i hundbutiker. Tror till och med att jag sett det på den lokala granngården :eek: ;)
Det är en ohyrespray, som man lätt kan sanera bäddar, bilutrymme etc. med. Man kan ju naturligtvis även spraya det på hunden :)
 
Sv: Löss

Hade du bott närmare, så hade du kunnat få en av mina flaskor, då jag har flera hemma (trots att jag aldrig har haft löss/loppor på mina egna hundar) :)
Trimhundar som kommer in kan dock ha löss/loppor och då är det bra att ha :cool:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
32
· Visningar
1 397
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 807
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: igbest
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 204
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp