Löslongering!

J

Janniizen

Idag gick det så himla bra, jag är bara så otroligt nöjd så ville bara berätta. :bump: Vi har försökt oss på det ett par gånger jag och min pålle men idag så bara *poff* så förstod vi varandra så väl. Han ökade och minskade och bytte varv på kommando utan problem. Han var JÄTTEduktig!!

Visst försökte han byta varv någon gång utan att jag ville men med hjälp av min förlängda arm (spöet) så spärrade jag av så att han vände tillbaka. Vad jag förstår så använder inte alla spö vid löslongering. Hur gör ni som är utan?

Men bara för att det gick så otroligt bra idag så behöver det ju inte göra det nästa gång, vi har tidigare upplevt lite problem när han ska minska farten, han stannar gärna helt och inväntar vad han ska göra sen men jag skulle vilja skippa halten och att han istället fortsätter i skritt. Tips? :confused:

Sv: Löslongering!

Vad roligt att d gick så bra :) Hur gör du när du vill att han ska sakta ner?

Sv: Löslongering!

Ett tips är att du funderar över din egen kroppshållning och ditt kroppsspråk. Det är troligare att hästen lyssnar till ditt kroppspråk än till det du säger med munnen.

/M

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 725
Senast: Tonto
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 878
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17