Löshoppning med unghäst!

S

super mario

Hur ska man löshoppa med de riktigt unga hästarna (två år) för att det ska ge träning i teknik, taxering mm. Är det särskilda hinder, cavaletti, kombinationer osv som man använder eller hoppar man bara enkla kombinationer "på kul"?

Sv: Löshoppning med unghäst!

Jag brukar använda en kombination på två hinder till alla hästar.
Först en lågt kryss och sen en oxer. Höjder beroende på hur mycket dom är löshoppade.
Jag har aldrig använt löshoppning för att det ska ge hästen en bättre teknik, utan mer för att vänja dom vid hinder, bommar etc.
Och för att det ska vara kul med såklart:)
Kul att kolla hur högt dom egentligen kan hoppa med;)

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 953
Senast: Sel
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Lutten
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama