Status
Stängd för vidare inlägg.

rubytoo

Trådstartare
Vi tänkte göra en liten lösdrift på gården nu i vinter till våra två föl och ev en åring.

Vad gäller eg?

Vi hade tänkt att öppna upp ladan på ena sidan och låta dem gå i den ena vinterhagen som är extra grusad.

Tanken är ju att vi skall stänga om dem på natten och öppna upp på morgonen. Så det är väl i bemärkelsen ingen riktig lösdrift.

Vad skall man tänka på?

Sv: Lösdrift

Varför stänga om dem på natten? I vår lösdrift går fölen ut och in som de vill.

Ordentligt halmad lösdrift, fri tillgång på mat, gärna elektriskt uppvärmd vattenkopp (helst placerad långt från maten så att de får gå ännu mer).

Varför stänga om dem på natten? I vår lösdrift går fölen ut och in som de vill.

Ordentligt halmad lösdrift, fri tillgång på mat, gärna elektriskt uppvärmd vattenkopp (helst placerad långt från maten så att de får gå ännu mer).

Därför att det är en av våra vanliga hagar dvs ingen stor hage. Vi bor dessutom nära en stor hårt trafikerad väg :crazy:

Dubbelpostad tråd.

Fortsätt gärna diskusisonen i tråden i forumet hästverksamhet.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 179
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 798
Senast: lilsan
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
988
Senast: Rumpnissen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka