Lavinia

Trådstartare
hej!

Är det nån som kan förstå varför det ska vaa så svårt att hitta ett stall med lösdrift (utegång dygnet runt) för "vanliga" hästar, men även med träningsmöjligheter..??

Varför är det så att antingen står hästen inne nästan hela dagen, men då finns minsann både ridhur och ridbana, eller så kan man ha hästen ute, men då får man välja bort träning och tävling helt.

Är det bara min häst som trivs ute året runt, men ändå "behöver" tränas??

/ lavinia, som desperat letar trevlig lösdrift till ursnäll tjej som inte vill vara inne.

Sv: Lösdrift

Jag har min på en stor gård. Har en stor rundcorall (20 m i diam) precis bredvid lösdriften att träna i och har sedan 3 km upp till gården, där både paddock och ridhus finns.

Han är iofs den enda där som nu tränas (de andra är unghästar som "väntar" på inridning), men möjligheterna finns ju iaf.

Sv: Lösdrift

Våra hästar är uppfödda på lösdrift och nu när jag ska iväg och plugga uppåt landet så fick jag tag på en som hade lösdrift och där får min pålle gå under två år då jag studerar!! Det var verkligen perfekt!
Skönt att slippa box osv.
Och ett mycket bra pris!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
711
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 902
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
918
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II
  • Sabotage?