Jag har hästarna på lösdrift för första vintern och är jätte nöjd med det även hästarna tycker att det är toppen.
Men som med allt annat som man är ny på så är det mycket att lära om detta därför är jag jätte intresserad av tipps och råd från er som har mer erfarenhet.
Hästarna har ca 2 hektar skog ligghall, vatten på ett ställe mat på ett och slick mineralerna på ett annat för att få lite rotasion på hästarna.
Vi har i dag en blandad flock på fyra hästar och skall på sikt ha max sex stycken tillsammans, vi ställer in en hel hösilage bal till dom och det funkar jätte bra för utom att det blir väldigt mycket spill.
Fins det några ideer på hur man kan undvika hösilage spillet?
Hur bör man sköta avmaskningen?
Vad anser ni om täcken på lösdrift?
har hört att man inte bör använda täcken på lösdrift Varfördå?????
Hur gör ni med kraftfoder?
Hur ofta mockar ni hagen?
Detta var många frågor (dom blir säkert flera) som jag hoppas få hjälp med
Men som med allt annat som man är ny på så är det mycket att lära om detta därför är jag jätte intresserad av tipps och råd från er som har mer erfarenhet.
Hästarna har ca 2 hektar skog ligghall, vatten på ett ställe mat på ett och slick mineralerna på ett annat för att få lite rotasion på hästarna.
Vi har i dag en blandad flock på fyra hästar och skall på sikt ha max sex stycken tillsammans, vi ställer in en hel hösilage bal till dom och det funkar jätte bra för utom att det blir väldigt mycket spill.
Fins det några ideer på hur man kan undvika hösilage spillet?
Hur bör man sköta avmaskningen?
Vad anser ni om täcken på lösdrift?
har hört att man inte bör använda täcken på lösdrift Varfördå?????
Hur gör ni med kraftfoder?
Hur ofta mockar ni hagen?
Detta var många frågor (dom blir säkert flera) som jag hoppas få hjälp med