Lösdrift till gammal häst med viktproblem?

Sv: Lösdrift till gammal häst med viktproblem?

nej bränsle som i att värma upp.:)
vilken sort lusernpellets har du provat? olika märken smakar inte det samma, så kan vara värd att testa flera sorter.

Jaha då är jag med :P Jo det är så jag tänkt också, därför har han gått täckad varje natt sen i höstas, och även vid dåligt väder. Just för att det han äter inte ska gå till att hålla värmen, utan att ge honom bra hull :D

Jag kommer inte ihåg om det är 4 eller 5 olika lucern jag testat utöver strålucernen då. Kraffts är den han gillar bäst! Dock äter han helst inte av den ändå, och när han får fri tillgång på hö så hoppar han gärna över krafftfodret om det inte smakar gott. Sen tycker jag också att maten man ge dom ska vara aptitlig. Skulle jag själv föredra iaf :)
Känns även dumt att byta nu när man har hittat något som håller honom i hull efter 5 års letande och desperata försök :P

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 953
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 114
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 734
Senast: svea
·
Anläggning Hej! Lite luddig rubrik kanske men jag ska försöka förklara vad jag vill komma fram till och ser gärna att ni kommer med tips/råd och...
Svar
9
· Visningar
2 200
Senast: Kookaburra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka