lösdrift och klippt???

zazza girl

Trådstartare
vet inte redigt om tråden ligger rätt , men annars få ni flytta den ....

de är så här att jag hade planer på att låna ut min häst på foder , men är väldigt svårt att låna ut nu och särskilt min häst eftersom hon är så speciell..
så ha blivit erbjuden att ha henne på lösdrift , men eftersom hon är klippt så är jag lite orolig om hon kan gå på de ..

nu stå hon i ett kallstall som är uteboxar .. men stallet är fullt ,så det bli ju lite varme där inne ... hon ha två täcken på sig hela tiden , ett stall täcke på 300 g och ett vintertäcke på 280g ...

vi ha ca 13 minus på nätterna .... och 2-5 minus på dagarna ...

tror ni hon klara de ...???

tacksam för svar , tänkte flytta henne så fort som möjligt i så fall om de gå ...

Sv: lösdrift och klippt???

Om hon får ha täckena ifred för de andra i hagen lär det inte vara något problem.
Se till att kolla hur varm/kall hon blir under täcket i början så får du anpassa täckena efter det bara.
Det är många som går på lösdrift med täcke.

Lycka till!

oki.. ja det tror jag hon få , hon kommer bli älst av alla där och är väldigt mycket ledarhäst så hon kommer nog bestämma där ..

inga problem (om inte de andra hästarna har dille på att ha sönder/ta av täcken?)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 120
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 616
Senast: mackan
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 366
Senast: alazzi
·
Hästvård Vi har några hästar i en sto- och en valackflock i vårt stall. Idag har vi alla hästarna ute på dagen och inne på box på natten. Av...
Svar
11
· Visningar
1 315
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka