Lösdrift fråga...

Gullan86

Trådstartare
ja jag undrar om det är tillåtet att göra som så att i vinterhagen finns en lösdrift och 2 av de 4 hästarna är unghästar som går på lösdrift.
och de andra 2 tas in på natten i box.
hur fungerar reglerna då jag hade tänkt att låta unghästarna ha fri tillgång på hö under natten och låta lösdriften vara avspärrad på dagen och öppen för unghästarna på natten när de andra 2 är inne i box.
är detta tillåtet?
för hästar som står på box är det väl inte lag på att de skall ha lösdrift och egentligen så borde det väl vara samma sak för unghästarna att på natten när de vuxna står på box så står unghästarna i lösdriften(om de vill).

tänkte att det var ett smart ställe att ha fri tillgång på hö på, eftersom det är gjuten betong platta, i hagen blir det ju så lerigt och då behövs ju ett foderbord med tak.

vad tycker ni?

Sv: Lösdrift fråga...

Jag skulle nog inte fodra i själva ligghallen om det är det du menar. Jag skulle vara alldeles för rädd att det blir bråk, någon häst kanske känner sig trängd osv. Så jag hade inte vågat ställa en bal där..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 902
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 206
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30